...ud over at svejse det?

Jeg er i gang med at lave et eget beslag til at sætte over hængelåsen på mit skur. Det er typisk to vinkelbeslag, der skal samles, så det bliver en boks (lidt forenklet).

Jeg har ikke adgang til en svejser (og selv hvis jeg havde, kan jeg ikke svejse!). Jeg ønsker at få det så holdbart, at et (eller flere) hammerslag ikke knækker sammenføjningen.

Jeg har en stor bøtte Pöastic Padding elastisk superspartel, som har vist sig at være ret holdbart. Jeg har også almindelig epoxy fra samme firma. Har set, at der findes et tokomponentlim, der er specielt lavet til metal, noget i stil med Super Strong Metal Epoxy eller lignende overdosis af superlativer.

Ville det være muligt at lodde det (eventuelt sammen med en stor dosis epoxy), eller er det helt dødfødt?

Nogen, der har nogen indsigt eller mening om emnet?

=)

Dødfødt ville jeg nok hævde.

Få fat i en STOR hængelågsbeslag og en rigtig kraftig lås.

Eller som jeg for længe siden så det gjort på en af forsvarets bunkere:

En enorm metalregel over døren låst med den største hængelås jeg nogensinde har set. Når denne var oplåst og metalreglen møjsommeligt fjernet, åbenbarede der sig... et nøglehul...

Ola78
Du kan jo prøve med kemi metall, plastic padding gør jo det også. Det er både stærkt men samtidig lidt elastisk. Måske kan det være værd at prøve alligevel.

Gå til nærmeste mekaniske eller svejseværksted i stedet. Det er jo et sådant lille job, at det er gjort på 10 min og koster derefter. Hvorfor forsøge at gøre det selv, hvis du ikke har materialet til det?

indvilliger.
Det der er et typisk fika-brødjob :)

Jeg ville gerne have købt et rigtig stort proffs-beslag, men jeg må desværre bruge den løsning, der sidder der nu, og så passer de færdige løsninger ikke.

Hvad tror I, de skal have for et så lille svejse-job? Føles som om, det ikke burde tage mere end 5 minutter.

/D

Om de skal hjem til dig så en whiskeyflaske. Hvis du efterlader arbejdet hos dem så kaffebrød eller lignende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.