Hej,

Jeg er ved at tage en indvendig væg ned, der består af gipsplader og stålregler, og alt er gået fint, indtil jeg skulle fjerne de yderste regler, som sidder fast i den tilstødende betonvæg med hjælp af en slags ekspansionssøm.
Hvordan får jeg fjernet disse søm? De ser ud til at være lavet af en slags hårdmetal, for jeg har ikke engang været i stand til at bore dem op.
Nogle tips?

Mandus

Tag et billede af den. Almindelig ekspansionssøm har Ph spor for at blive skruet ud. Det bliver lettere, hvis vi ser, hvad du har. Ellers klarer vinkelsliberen det meste.

Er det ikke søm skudt med sømpistol, men det meste kan normalt ordnes med et ko ben. Skrue ud sømpløk kan fungere nogle gange, men oftest ikke.

Skruvhoved på betonvæg med glat overflade, omkranset af boringsmærker.

Sådan ser det ud, det som kan mistages for et bits spor er jeg som har forsøgt at bore hovedet af uden held. Den har egentlig helt glat hoved.

Fjern med vinkelsliberen. Nogle gange fungerer det med brækjernet, men ikke altid.

• Synes
Atom og 1 anden
  • Laddar…
Vinkelsliber.

Atom sagde:
Vinkelsliber.
Føles lidt farligt at bruge vinkelsliber indendørs. Men måske bliver det alligevel.

Mærkeligt. Det ser jo ud som om, det burde gå godt at bore. Det er jo betydeligt rarere end vinkelsliber, så det er måske værd et forsøg til, med en god borestål.

Våd håndklæde over sliberen gør underværker. Fanger alt. Man skal ikke skære i betonen som støver!
Bare lidt stål.

• Synes
Trollskidan
  • Laddar…
Tag en hugmejsel og slå sømmet af, det tager ikke mange minutter og er ikke brandfarligt.

smurfen72 sagde:
Tag en huggmejsel og slå af sømmet, tager ikke mange minutter og er ikke brandfarligt.
En del er så hårde, at det er meningsløst.

Er de hårde som f.eks. skydespiker, er det enkelt, men man skal have noget solidt at slå med, en tømrerhammer er ikke tilstrækkelig.

Tænkte at jeg ville fortælle, hvordan det gik.
Eftersom jeg ikke følte mig så komfortabel med at bruge vinkelsliber indendørs (aldrig brugt vinkelsliber før) tog jeg omvejen at bore op betonen rundt om sømmene så meget, at jeg kunne klippe dem med boltsaks.
Ret besværligt, og jeg har lidt spartelarbejde foran mig, men resultatet bliver nok i det mindste godt.
Men pokkers, hvilke hårde søm der findes på markedet...

• Synes
Atom
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.