2,392 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Delvis udskiftning af faldstamme, virker det?
Medlem
· Stockholm
· 2 269 indlæg
Eftersom vi lidt uventet har fået gravet rundt hele huset nu uden varsel, er det måske på tide med en lidt uplanlagt stambyte også. Dette har jeg aldrig gjort før, men andre her har og kan måske svare på nogle spørgsmål.
Kan man skarve ind sig på det gamle netværk i huset, eller skal man skifte det hele på én gang? Jeg gætter på, at vertikale skarver ikke er noget større problem, men hvordan bliver det med vertikale?
Hvordan ser det ud ude ved overdragelsespunktet? Skal man involvere kommunen på en eller anden måde, eller er det bare at køre?
Dito for vand. Her gætter jeg på, at man skal koordinere med sin vandleverandør. Hvordan fungerer det rent praktisk.
Kan man skarve ind sig på det gamle netværk i huset, eller skal man skifte det hele på én gang? Jeg gætter på, at vertikale skarver ikke er noget større problem, men hvordan bliver det med vertikale?
Hvordan ser det ud ude ved overdragelsespunktet? Skal man involvere kommunen på en eller anden måde, eller er det bare at køre?
Dito for vand. Her gætter jeg på, at man skal koordinere med sin vandleverandør. Hvordan fungerer det rent praktisk.
Medlem
· Stockholm
· 2 269 indlæg

Medlem
· Stockholm
· 2 269 indlæg
View attachment 115329Her synes jeg, det ser ud som en samling. Kan man gå over til plast her mon?
Moderator
· Stockholm
· 57 892 indlæg
Du kan skrue mod moderne ledninger, enten ved en bef. muffe eller bare kappe røret og samling. Lidt forskellig type af samling i de begge tilfælde.
Klik her for at svare