Hej!

Efter at have kigget rundt i vores hus har jeg bemærket, at dampspærren har visse mangler. Min opfattelse er, at der skal være overlap mellem plast på væg og plast i loft for at det skal blive tæt. I vores tilfælde virker det som om, der er en åben samling i alle væg-loft vinkler, og det er kun loftlisten, der tætnes med. Er der nogen god måde at fikse dette på? Loftet består for det meste af perlespont, som sidder direkte på plasten, og det skaber jo dermed kanaler lige ud i væg-loft samlingen og videre op på loftet, antager jeg. Jeg vil helst ikke rive vægge og loft ned, men blot få det tæt langs loftet, hvordan gør jeg? Jeg har også bemærket en vis fugt på loftet, så det kommer vel sandsynligvis af dette, eller hvad tror I?

Taknemmelig for tips!

mv h Andreas
 
Hvis dampspærren er utæt, kan fugten skyldes det. Desværre er der nok ingen enkel løsning på dit problem, en dårlig dampspærre skal rettes, ellers får du problemer. Alternativt er at lufte rigtig meget ud, men det bliver jo ikke billigt :'(

 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.