Nissens Nissens sagde:
Det ser ikke ud som en dampspærre synes jeg. På den anden side kan jeg heller ikke sige, hvad det faktisk er. Måske en slags dampbremse?
jeg tænkte på at skifte indre loft, skal jeg installere dampspærre eller skal jeg køre med den eksisterende?

Hvis du løfter på isoleringen på loftet, bør du se, om der er plast eller ej. Svært at se i et lille hul. Eller så kigger du efter, du har taget loftet ned.

Her er billede, behøver jeg dampspærre eller skal sætte direkte gips på den

• Rum med tre vinduer og dør, loftet dækket af materiale. Vægbeklædning fjernet, diskuterer gipsplader og dampspærre.
Så der har jeg hjemme ovenover originalloftet.
Det er en meget tynd plast.
Så ja, har du fjernet det gamle loftet og den sorte plast er røget med, så skal du sætte ny plast i loftet.

sorte plast den sidder stadig, jeg har kun taget det indre loft ned

Nissens
O okaenrique sagde:
jeg tænkte på at skifte indre loft, skal jeg installere Dampbarriere eller skal jeg bruge den eksisterende?
Jeg ville nok have lagt en rigtig dampbarriere ind.

• Synes
okaenrique
  • Laddar…
Nissens Nissens sagde:
Jeg ville nok have lagt en rigtig dampspærre.
Ok, jeg skal bruge 0,2mm. Skal jeg også lægge det på væggen? Det er OSB, og jeg tænkte at lægge gips direkte på den.

O okaenrique sagde:
Ok , jeg skal bruge 0,2mm. Skal jeg lægge det på væggen også? Det er OSB og tænkte at lægge gips direkte på den
Ydervægge og tag ja.
Men ikke mellem osv og gips uden isoleringen og osb.
Var der ikke plast der, da du åbnede ydervæggen?

• Synes
okaenrique
  • Laddar…
T TheGame sagde:
Ydervægge og tag ja.
Men ikke mellem osv og gips, men isoleringen og osb.
Var der ikke plast der, da du åbnede ydervæggen?
Jo, der er plast og gammel spærr fra 70'erne, men jeg tænkte at bruge en rigtig dampspærre. Det bliver svært med ydervægge, da der allerede er OSB, og jeg vil ikke fjerne dem, jeg skal gipse direkte på dem.

O okaenrique sagde:
Ja der er plast og gammel spærring fra 70'erne, men jeg havde tænkt mig at bruge en rigtig dampspærre. Det bliver svært med ydervægge, da der allerede er OSB, og jeg vil ikke fjerne dem, jeg vil gipse direkte på dem.
Er der allerede plast bag osb, skal du ikke sætte et lag mellem osb og gips. Hvis du har sprunget over plast bag osb, er det forkert, og jeg ved ikke, om du kan kompensere for det ved at sætte det mellem osb og gips, men jeg ville ikke have gjort det uden at fjerne osb og gjort det rigtigt.

Nej, du behøver ikke en ny spærr i taget eller rive væggene ned og lægge noget der. Sørg for at tætne evt. huller i taget med rigtig (dyr) tape.

O okaenrique sagde:
den svarta plast sidder der stadig, jeg har kun taget den indvendige tagbeklædning ned
Gik glip af dette indlæg, nej, så behøver du ikke at sætte ny plastik, hvis den gamle stadig er der

T TheGame sagde:
Missede dette indlæg, nej da behøver du ikke sætte ny plastik om den gamle er der
Sådan ser den ud lige nu

• Rum under renovering med afskalede vægge, ubehandlet loft og tre vinduer med udsigt til træer udenfor.
O okaenrique sagde:
Så här ser den ut just nu
Ja så der ser det ud ovenfor mit loft også det er meget tynd brunpap derefter sort tynd ovenpå.
Hvis det er intakt, så gips på bare, tape evt. huller godt

• Synes
Freniño
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.