Hej,
Jeg er i gang med at renovere taget på to soveværelser i mit hus bygget i 77. Der er ingen dampspærre i dag. Behøver man dampspærre?
Hvordan skal man sætte dampspærre mellem lægterne og det nye gipsloft? Isoleringen mellem loftet og loftet er stenuld.
Jeg skal også sætte nye gipsplader på den eksisterende væg. Har jeg brug for dampspærre imellem?
Loftet er ikke isoleret i dag.
Jeg er i gang med at renovere taget på to soveværelser i mit hus bygget i 77. Der er ingen dampspærre i dag. Behøver man dampspærre?
Hvordan skal man sætte dampspærre mellem lægterne og det nye gipsloft? Isoleringen mellem loftet og loftet er stenuld.
Jeg skal også sætte nye gipsplader på den eksisterende væg. Har jeg brug for dampspærre imellem?
Loftet er ikke isoleret i dag.
Senest redigeret:
Undskyld, men jeg er ikke helt med.O okaenrique sagde:Hej,
Jeg er i gang med at renovere taget på to soveværelser i mit hus bygget i 77. Der er ingen dampspærre nu, men behøver man en dampspærre?
Hvordan skal man montere dampspærren mellem reglar og det nye gipstag? Isoleringen mellem loftet og loftsrummet er stenuld.
Jeg skal også sætte nye gipsplader på den eksisterende væg, behøver jeg en dampspærre imellem?
Loftsrummet er ikke isoleret i dag.
Du skriver, at der er isolering, så skriver du, at det ikke er isoleret?
Har jeg forstået det rigtigt, at du skal renovere to soveværelser under denne isolering af stenuld, men loftsrummet er ikke indrettet?
Hvor tykt lag isolering ligger der i dag?
Helt rigtigt, loftet er uindrettet, (vedhæfter et billede).T Tompafix sagde:
20 cm
Der er en slags plast i dag mellem isoleringen og indersiden af taget, jeg ved ikke, om det er en slags dampbarriere (vedhæfter et billede).
Hvis der findes en plast mellem indretning og isoleringen så er det med stor sandsynlighed dampspærren. Men med 20cm isolering spiller det ikke så stor en rolle, da dugpunktet oftest ligger uden for denne.O okaenrique sagde:
Selvfølgelig spiller dampspærren en rolle. Den hindrer jo fugtig luft indefra i at komme ud i isoleringen.T Tompafix sagde:
Det afhænger af, hvilken temperatur det er ude/inde.T Tompafix sagde:
Sig, at det er 15 grader ude og 20 inde. Så er forskellen kun 5 grader, og kondensationen ender garanteret inde i isoleringen.
Uanset hvad, har dampspærren en vigtig rolle i at forhindre fugtig luft indefra huset i at komme ud i isoleringen.
Er den på billedet en dampspærre?Nissens sagde: