Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 607 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,607 indlæg
Ser ud som om det er gips eller spåntag ... ?
- Sav hullerne ud, så du får dem firkantede og med lige kanter. (Tjek nøje, så du ikke saver en ledning over ...)
- Sæt nogle brædder over hullerne (ovenpå loftpladen) som støtte til de nye passtykker. (Obs, pas på at du ikke skruer dig i fingeren ... det er sket for mig nogle gange når man var stresset
- Sav nye stykker til, så de passer i hullerne.
- Skru de nye stykker op i støttebrædderne, som du satte op tidligere.
- Spartel og mal.
DONE
- Sav hullerne ud, så du får dem firkantede og med lige kanter. (Tjek nøje, så du ikke saver en ledning over ...)
- Sæt nogle brædder over hullerne (ovenpå loftpladen) som støtte til de nye passtykker. (Obs, pas på at du ikke skruer dig i fingeren ... det er sket for mig nogle gange når man var stresset
- Sav nye stykker til, så de passer i hullerne.
- Skru de nye stykker op i støttebrædderne, som du satte op tidligere.
- Spartel og mal.
DONE
Det lyder jo slet ikke umuligt for en hobby-fikser! Jeg overvejede, om man skulle bruge en snedker måske. Men tager de overhovedet så små job?Mats-S sagde:
Ser ud som det er gips eller spåntak ... ?
- Sav hullerne ud, så du får dem firkantede og med lige kanter. (Tjek omhyggeligt, så du ikke saver over nogen ledning ...)
- Sæt nogle brædder over hullerne (ovenover loftpladen) som støtte for de nye passbiter. (Obs, pas på så du ikke skruer dig i fingeren ... det er sket for mig nogle gange, når man var stresset
- Sav til nye stykker, der passer i hullerne.
- Skru de nye stykker op i støttebrædderne, som du satte der tidligere.
- Spartle og male.
DONE![]()
Jeg tror, det er gipsplader i loftet, så jeg køber bare nogle brædder og en gipsplade? Men skal lige dobbelttjekke det. Men det går at købe spånplader ellers antager jeg?
Ja, du tager en tilsvarende plade. Der findes forskellige tykkelser på gipsplader, så mål det også.O order66 sagde:Det lyder jo pokkers ikke umuligt for en hobby-fikser! Jeg overvejede om man skulle have brug for en snedker måske. Men tager de overhovedet så små jobs?
Jeg tror det er gipsplader i loftet, så køber jeg bare nogle planker og en gipsplade? Men skal lige dobbelttjekke det. Men det er vel muligt at købe spånplader ellers?
Jeg selv har 9mm gipsplader i loftet, og de bæster findes ikke længere. Har måttet tage 6mm gips og fyldt med spartelmasse. Tip, skær passtykket først og brug som skabelon i loftet. Så vil den passe perfekt.
Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 607 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,607 indlæg
Missede den "lille" detalje, godt bemærket TompafixT Tompafix sagde:
Hobbysnedkere kan ofte meget mere, end de tror, med lidt vejledning og lidt ekstra selvtillid kommer man langt. Den største fordel ved at have arbejdet som professionel er, at man kan se fremad og planlægge for kommende trin, så man slipper for at lave om, lave rigtigt. Det sparer os en hel del tid, men slutresultatet kan ofte blive det sammeO order66 sagde:
Men som jeg skrev, pas på fingrene ... fy for pokker hvor gør det ondt, når man har skruet fingeren fast gennem neglen, må sætte skruemaskinen i bakgear med den eneste ledige hånd og bakke skruen ud af fingeren ...
Senest redigeret:
Heldigvis fandt jeg ud af, at en nabo, som er håndværker, kan hjælpe mig, og så tænker jeg at gribe muligheden for at være med og lære!Mats-S sagde:
Missede den "lille" detalje, godt opdaget Tompafix
Hobbysnedkere klarer ofte meget mere, end hvad de tror, med lidt vejledning og lidt ekstra selvtillid kommer man langt.
Den største fordel ved at have arbejdet som professionel er, at man kan se fremad og planlægge for kommende trin, så man slipper for at lave det om og gøre det rigtigt. Det sparer os en hel del tid, men slutresultatet kan ofte blive det samme
Men som jeg skrev, pas på fingrene ... fy for pokker hvor gør det ondt når man har skrue fast fingeren gennem neglen, er nødt til at ligge i bakgear med skruemaskinen med den eneste ledige hånd og bakke skruen ud af fingeren ...![]()
Klik her for at svare