L
Hej!

Må fikse foderet rundt loggiaen/balkonen. Lige nu er der lækage ind af vand ovenover foderet, som jeg så mistænker er løbet ind bag masoniten, der sidder på indersiden.

Er der nogen, der har en smart løsning? Jeg har forsøgt at google billeder af lignende konstruktioner, men har ikke fundet noget.

Hvad jeg tror er det oprindelige foder ses på billedet mellem den nye panel. Huset er efterisoleret.

Mvh
Jonas
 
  • Slidt, revnet træbeklædning på balkonloft med delvist synligt fødevare og tilføjet isolering, beskrevet som utæthed i trådens diskussion.
  • Rødt træhus med skadet træaffedt over en døråbning, viser slitage og potentiel vandskade, delvist ny panel omkring loggia/balkon.
L
Ingen som har et tip?
Måske er det bare at køre med masonit igen og forsøge at få det bedre og tættere, end den tidligere ejer lykkedes med.

Overvejede at sætte en plade ovenover foderet omtrent som overblecket (heder det det?) over vinduet. Men ved ikke, om det kan gøres pænt. ..
 
Forstår ikke rigtig konstruktionen, men stænkblech er aldrig forkert.
Klip slidser i blechet, brug højresaks til venstre side for at få den øvre plade til at lægge sig over den nedre, og omvendt på den anden side for den del, der går ud over foderet.
Ovenfor klipper man også og lægger en glatplade udklippet til rigtig radius.

Protte
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.