Ja det hade ju helt klart det smidigaste...J Jansson69 skrev:
Vi glömde väl av/tänkte inte på den lilla detaljen bland alla miljoner tillval i samband med husbygget 🙃
Någon annan som har fler förslag, kan knappast vara först i världen där detta inträffar.
Det är lite meck då smygarna kan vara spikade/skruvade i fönsterbänken, du åker på slipning och målning av smygar, fönsterbänk och foder ifall man bryter loss dessa..
Sedan om man har otur så kan det vara limmat mot fönstret det vet man inte förräns man börjar att bryta i det..
Sedan om man har otur så kan det vara limmat mot fönstret det vet man inte förräns man börjar att bryta i det..
Är nog enklare att ta bort det rundade hörnet på fönsterbänken och fälla in en passbit med likadant rundat hörn men som löper förbi fodret med marginal. Spackla, slipa och måla över skarven mellan bänk och passbit. Det tror jag sparar både tid och pengar mot att byta alla fönsterbrädor.
Det är ju faktiskt ett alternativ! Får fundera på den.A anderslofwall skrev:
Testade lite olika saker, hur ser detta ut? Ni som kan, får man göra såhär?😅
Antingen spetsig eller mer platt...
Kommer i så fall såklart sätta dit ett nytt foder och figursåga, nu tog jag bara en liten bit som hade blivit över och provisoriskt satt dit den.
Redigerat:
Testa att ha den rak i botten så att den följer fönsterbänken undertill😉B Bengan27 skrev:Det är ju faktiskt ett alternativ! Får fundera på den.
Testade lite olika saker, hur ser detta ut? Ni som kan, får man göra såhär?😅
Antingen spetsig eller mer platt...
Kommer i så fall såklart sätta dit ett nytt foder och figursåga, nu tog jag bara en liten bit som hade blivit över och profesosorisk satt dit den.
Ja precis, det är egentligen det som borde ha gjorts. Jag tycker det är värt att göra det för som det nu är ser det tyvärr taffligt utJ Jansson69 skrev: