Vi skal gøre en lille vægstump lidt længere, i dag er den ca. 20 cm, og vi skal forlænge den med ca. 30 cm. Hvordan skal vi gøre? Vores overvejelser går på at sætte regel i loft og gulv og i den eksisterende vægstump og der, hvor væggen skal slutte, og så sætte gips "rundt om". Væggen skal være 10 cm tyk, skal vi bruge 70-regel og gipsplader, der er 13 tykke? Så mangler der 2 mm på hver side, som man måske kan spartle op?
Er der en bedre måde?
 
En lidt bedre måde er jo at sætte reglen, så hele "fejlen" havner på den ene side, og lægge 3mm masonit på reglerne på den side, inden du gipsplader, så bliver det kun 1mm fejl, som I skal spartle.
 
Åh hvilket hurtigt og godt svar! :)
Det lyder som en god idé. Så køber vi reglar, gips og masonit! (Undrer om man kan få fat i sådan nogle småstykker eller om man er tvunget til at købe stooooore plader af alt....
 
Arbejdet er måske allerede gjort, men ville det ikke være nemmest at fjerne 20 cm-væggen og begynde forfra? Du skal jo alligevel købe hele plader!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.