Hej,
Har et hus i ét plan med kold loft & kælder fra 1943.
Vi har en trang gang og overvejer at bygge en ny gang/indgang ved den eksisterende indgang.
Nu har vi sokkel på ca. 50 cm fra jordniveau til indgangsniveauet.
Skal man så bygge den nye indgang/gang i jordniveau med trin inde i den nye gang, eller bygge den i samme niveau som indgangsniveauet er i dag?
Hvis man bygger i samme niveau som indgangsniveauet, dvs. 50 cm op fra jordniveau, hvordan bygger man så? Støtter man med pæle (bliver meeeeget lange pæle) eller skal man grave ud og bygge op med leca-sten? Eller har I andre idéer?
Hvor stort bør man have det? Overvejelser omkring ca. 2,5 x 2,5 meter.
Taknemmelig for jeres overvejelser og idéer!

Har et hus i ét plan med kold loft & kælder fra 1943.
Vi har en trang gang og overvejer at bygge en ny gang/indgang ved den eksisterende indgang.
Nu har vi sokkel på ca. 50 cm fra jordniveau til indgangsniveauet.
Skal man så bygge den nye indgang/gang i jordniveau med trin inde i den nye gang, eller bygge den i samme niveau som indgangsniveauet er i dag?
Hvis man bygger i samme niveau som indgangsniveauet, dvs. 50 cm op fra jordniveau, hvordan bygger man så? Støtter man med pæle (bliver meeeeget lange pæle) eller skal man grave ud og bygge op med leca-sten? Eller har I andre idéer?
Hvor stort bør man have det? Overvejelser omkring ca. 2,5 x 2,5 meter.
Taknemmelig for jeres overvejelser og idéer!
Hej,
Hvor sjovt!
Har du et billede, du kan dele med mig? Det ville være rigtig sjovt at få inspiration.
Når du har muret op med leca, har du fyldt beton helt op, eller lader man det være, så det bliver som en krybekælder? Hvis det er tilfældet, er det så nok at ventilere fra to sider? Eller kræver det en form for ventilator?
Hvor sjovt!
Har du et billede, du kan dele med mig? Det ville være rigtig sjovt at få inspiration.
Når du har muret op med leca, har du fyldt beton helt op, eller lader man det være, så det bliver som en krybekælder? Hvis det er tilfældet, er det så nok at ventilere fra to sider? Eller kræver det en form for ventilator?
Jeg skal se, om der findes nogle gode billeder.kapten_nilsson sagde:
Har ikke fyldt med beton, men med singel 8-16.
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/172649-ernstas-facelift.html
du må bladre litt for at komme til billederne af grund/udbygningen, nu er vores i øvrigt lidt større end hvad I havde tænkt, ca. 21 m², soklen ligger på ca. 1 meters dybde, så er det bygget som en torpargrund med fire ventiler. det er ikke så svært at gøre gulvene i samme niveau hvis man kan plus og minus.
du må bladre litt for at komme til billederne af grund/udbygningen, nu er vores i øvrigt lidt større end hvad I havde tænkt, ca. 21 m², soklen ligger på ca. 1 meters dybde, så er det bygget som en torpargrund med fire ventiler. det er ikke så svært at gøre gulvene i samme niveau hvis man kan plus og minus.
Det kan jo blive flot med en lille indendørs trappe også, og desuden kan der være mulighed for at lave større loftshøjde i hallen i det tilfælde for at få en imponerende følelse, når man kommer ind i huset. 
Hvordan gik det for dig? Har en lignende situation. Vi har en trappe i beton stående på støbte søjler. tænker at man fjerner trappen og bruger søjlerne til at bygge en bærende bjælke til nyt gulv.K kapten_nilsson sagde:Hej,
Har et hus i ét plan med kold loft og kælder fra 1943.
Vi har en trang gang og overvejer at bygge en ny gang/entré ved den eksisterende entré.
Nu har vi en grundsokkel på ca. 50 cm fra jordniveau til entréplanet.
Skal man så bygge den nye entré/gang i jordniveau med trin inde i den nye gang, eller bygge den i samme niveau som entréplanet er i dag?
Hvis man bygger i samme niveau som entréplanet, dvs. 50 cm op fra jordniveau, hvordan bygger man så? Stiller man (bliver luuange søjler) eller skal man grave væk og bygge op med leca-sten? Eller har I andre idéer?
Hvor stort bør det være? Tænker på ca. 2,5 x 2,5 meter.
Taknemmelig for Jeres overvejelser og idéer!![]()
Klik her for at svare