Hej,
Har et hus i ét plan med kold loft & kælder fra 1943.

Vi har en trang gang og overvejer at bygge en ny gang/indgang ved den eksisterende indgang.
Nu har vi sokkel på ca. 50 cm fra jordniveau til indgangsniveauet.
Skal man så bygge den nye indgang/gang i jordniveau med trin inde i den nye gang, eller bygge den i samme niveau som indgangsniveauet er i dag?
Hvis man bygger i samme niveau som indgangsniveauet, dvs. 50 cm op fra jordniveau, hvordan bygger man så? Støtter man med pæle (bliver meeeeget lange pæle) eller skal man grave ud og bygge op med leca-sten? Eller har I andre idéer?

Hvor stort bør man have det? Overvejelser omkring ca. 2,5 x 2,5 meter.

Taknemmelig for jeres overvejelser og idéer! :D:P
 
  • Synes
Bengt65
  • Laddar…
Har lige færdiggjort en lignende tilbygning. Opført med leca, ca 60cm over jord. Grundsula på frostfrit, leca til ønsket højde, 300mm cellplast, støbt plade med gulvvarme.

Vores er på 2,5x3,5. Passer godt til os.
 
Hej,
Hvor sjovt! :)
Har du et billede, du kan dele med mig? Det ville være rigtig sjovt at få inspiration.
Når du har muret op med leca, har du fyldt beton helt op, eller lader man det være, så det bliver som en krybekælder? Hvis det er tilfældet, er det så nok at ventilere fra to sider? Eller kræver det en form for ventilator?
 
Gør det selv havde noget lignende for et stykke tid siden. Med tegninger/Billeder/omkostninger. Jeg vender tilbage med et link, hvis jeg finder noget på deres site.
 
kapten_nilsson sagde:
Hej,
Det lyder spændende! :)
Har du et billede du kan dele? Det ville være meget inspirerende.
Når du har muret op med leca, har du så fyldt beton helt op, eller sparer man, så det bliver som et krybekælder? Hvis ja, er det nok at ventilere fra to sider, eller kræves der en form for ventilator?
Jeg skal se, om der findes nogle gode billeder.
Har ikke fyldt med beton, men med singel 8-16.
 
Nogen der har styr på, hvad det cirka koster med en ny entré, lad os sige ca. 6 kvm?
 
Fundament på frostfri dybde, hvor dybt blev det? I Västernorrland er det næsten to meter, og i Skåne tror jeg, det er ca. 1 meter.
 
sir_erken sagde:
Er der nogen, der ved, hvad det cirka koster med en ny gang, lad os sige ca. 6 kvm?
Afhænger jo af, hvad du selv skal lave, hvis du skal lave noget selv. Hvor mange vinduer, materialevalg, jordforhold, mm.
 
cubix sagde:
Grundsula på frostfrit dybde hvor dybt blev det? I Västernorrland ligger det på næsten to meter og i Skåne tror jeg det er ca. 1 meter.
I vores egne områder regnes frostfrit ved 90-100 cm ved leret jord, og 10-15% mindre ved sand. Vi har sand/let jord og har gravet 80-90 cm.
 
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/172649-ernstas-facelift.html

du må bladre litt for at komme til billederne af grund/udbygningen, nu er vores i øvrigt lidt større end hvad I havde tænkt, ca. 21 m², soklen ligger på ca. 1 meters dybde, så er det bygget som en torpargrund med fire ventiler. det er ikke så svært at gøre gulvene i samme niveau hvis man kan plus og minus.
 
Det kan jo blive flot med en lille indendørs trappe også, og desuden kan der være mulighed for at lave større loftshøjde i hallen i det tilfælde for at få en imponerende følelse, når man kommer ind i huset. :)
 
K kapten_nilsson sagde:
Hej,
Har et hus i ét plan med kold loft og kælder fra 1943.

Vi har en trang gang og overvejer at bygge en ny gang/entré ved den eksisterende entré.
Nu har vi en grundsokkel på ca. 50 cm fra jordniveau til entréplanet.
Skal man så bygge den nye entré/gang i jordniveau med trin inde i den nye gang, eller bygge den i samme niveau som entréplanet er i dag?
Hvis man bygger i samme niveau som entréplanet, dvs. 50 cm op fra jordniveau, hvordan bygger man så? Stiller man (bliver luuange søjler) eller skal man grave væk og bygge op med leca-sten? Eller har I andre idéer?

Hvor stort bør det være? Tænker på ca. 2,5 x 2,5 meter.

Taknemmelig for Jeres overvejelser og idéer! :D:P
Hvordan gik det for dig? Har en lignende situation. Vi har en trappe i beton stående på støbte søjler. tænker at man fjerner trappen og bruger søjlerne til at bygge en bærende bjælke til nyt gulv.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.