Hej,
Jeg har bygget et horisontalt hegn, se vedhæftet billede.
Vil også gerne bygge en dobbeltlåge ifølge billedet.
Mine spørgsmål er som følger:
- Hvordan afstiver jeg det på bagsiden for at det skal være stabilt samt med hvilken dimension på træet? De horisontale brædder er 28*145.
Kan jeg også bruge dem til at afstive med?
At jeg skal have 2 stykker på kortsiden forstår jeg, men hvordan løser jeg det pænest med den tværgående?
- Tips til hvordan jeg nemmest sætter det sammen for at få en lige og pæn linje mellem lågerne
Jeg har bygget et horisontalt hegn, se vedhæftet billede.
Vil også gerne bygge en dobbeltlåge ifølge billedet.
Mine spørgsmål er som følger:
- Hvordan afstiver jeg det på bagsiden for at det skal være stabilt samt med hvilken dimension på træet? De horisontale brædder er 28*145.
Kan jeg også bruge dem til at afstive med?
At jeg skal have 2 stykker på kortsiden forstår jeg, men hvordan løser jeg det pænest med den tværgående?
- Tips til hvordan jeg nemmest sætter det sammen for at få en lige og pæn linje mellem lågerne
Renoveringsnovice
· Dalarna
· 3 173 indlæg
Jeg er ikke helt 100% på, at jeg kan lide den lige linje mellem hegn og låge. Man ser jo næsten ikke, at det er en låge? Låger synes jeg skal skille sig ud lidt og invitere ind.
Jeg ville nok have valgt en mindre dimension og måske satset på fire brædder i højden. Så behøver du heller ikke tage i med dimensionerne på rammeværket.
Min mening
Jeg ville nok have valgt en mindre dimension og måske satset på fire brædder i højden. Så behøver du heller ikke tage i med dimensionerne på rammeværket.
Min mening
Lyder interessant dit forslag. Hvilken dimension havde I brugt? Tænkte på tykkelsen, har 28 på det liggende stakit. Kan man have smallere? Bare så porten ikke føles tynd mod stakitet.
Samt hvilke reglar skal man have dimension som ville fungere.
En anden tanke er at have stående, fungerer det?
Samt hvilke reglar skal man have dimension som ville fungere.
En anden tanke er at have stående, fungerer det?
Renoveringsnovice
· Dalarna
· 3 173 indlæg
En låge med stående kan bestemt blive flot!
På denne ser det ud til at være 95*95 stolper, så hvad kan selve lågen bestå af da? 28*70?

Denne her er jo en lidt enklere variant, som kan moddes lidt som man vil. Enkel at bygge, men man ser, at det er en indkørsel.

Her har du ellers en god byggevejledning til lidt forskellige låger (også en lignende den ovenfor, men konkav)
http://wse111750.web16.talkactive.net/pdf/grindar.pdf

Christian
På denne ser det ud til at være 95*95 stolper, så hvad kan selve lågen bestå af da? 28*70?

Denne her er jo en lidt enklere variant, som kan moddes lidt som man vil. Enkel at bygge, men man ser, at det er en indkørsel.

Her har du ellers en god byggevejledning til lidt forskellige låger (også en lignende den ovenfor, men konkav)
http://wse111750.web16.talkactive.net/pdf/grindar.pdf
Christian
Senest redigeret:
Klik her for at svare
