Jeg skal bygge en carport til vores nye campingvogn og skal bruge den gamle garage som støtte. Jeg forestiller mig et pulttag med hældning tilbage mod garagen for at bruge tagrenden fælles. Jeg har et problem med, at jeg ikke har tilstrækkelig højde på garagen og undrer mig over, om nogen har styr på, om jeg eventuelt kan fastgøre i garagens tagspær nedefra tagudhænget, og hvad der ville være nødvendigt for, at det sidder ordentligt. De nødvendige mål er 2800 frihøjde, så campingvognen kan være der, samt 4000 i bredde og længde bliver 7000.

Det er nok ingen god løsning af flere grunde. Det er bedre at placere carporten på pæle, så dens tag kommer højere op og aldrig rører garagets. Du kan derefter bruge garagevæggen til at forankre carportens pæle i sidled.

Hej Justus, Tak for svar men hvis jeg skal undgå stolper, findes der intet der kan gøres på garagen for at det skal fungere?
Hvilke grunde er det du tænker på? Jeg er ret så uvidende i byggeri derfor mit spørgsmål igen.

Det er svært at få garagetaget tæt, hvis du skal lave hul på dets nuværende tætningslag. Det er heller ikke selvfølgeligt, at garagevæggen kan tåle den ekstra last, som det så bliver tale om. To stolper til carporten, som står lige ved siden af garagevæggen, må du vel kunne få plads til?

En håndtegnet skitse på linjeret papir med detaljer om en garageindgang og spørgsmål om måling og struktur.
Hej igen,
Jeg har ikke tænkt mig at gå gennem taget, men tjek min lille tegning. Jeg ved ikke, om dette er muligt eller bliver helt forkert.
Skal komme over garagen for at få ind campingvognen som jeg har tænkt.

Desværre tror jeg ikke, det holder. Med sne bliver det en betydelig last, som ikke garageens tagstole er dimensioneret til. Jeg vil prøve at lave en skitse lidt senere.

• Synes
Magnus33
  • Laddar…
Sådan tænker jeg:
3D-grafik af en pergola-ramme ved siden af et hus, med træbjælker som afbilledet.

Hej igen,
Tak for tegningen, den ser godt ud.
Ville helst ikke have de inderste stolper, da jorden allerede er klar. Men jeg må nok gøre som du beskriver, der kan jo klart opstå problemer med min tænkte løsning.

Chancer på at vække denne gamle tråd til live.... Jeg har præcis det samme problem. Hvad jeg er lidt bekymret for er dog, at vandafledningen fra carportens pladetag får så meget fart, at det trænger ind under tagstenene på garagetaget. Men det er måske ikke noget at bekymre sig om?

Hvordan blev din carport så @Magnus33? Nogle billeder du vil dele med os?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.