18,022 læst ·
61 svar
18k læst
61 svar
Bygge ind klippen i garagen som væg
Skaffe sprængningslicens og passende udstyr bare så klarer du det under 100k garanteret, granit er let at skyde med (relativt)
Fast diamantwireskåret er jo for øvrigt mere cool, tænk hvilke vægge! Der kan naboerne kaste sig i væggen med deres biltemaklinker
Fast diamantwireskåret er jo for øvrigt mere cool, tænk hvilke vægge! Der kan naboerne kaste sig i væggen med deres biltemaklinker
Sprængte gjorde jeg under værnepligten, men der var ikke tanken, at man ikke skulle bruge tingene bagefter.Tossegubbe sagde:
Hvor "fint" kan man sprænge? Er det gennemførligt i en mindre grav uden at det ser ud som en mindre ulykke?
Søgte lidt rundt på internettet og tilsyneladende findes der en teknik, hvor man borer huller rundt, et stykke ud fra skakten. I disse huller sprøjter man fin cement ind, som derefter tætner sprækker. Da ser det ud til, at man ikke behøver at behandle den synlige del af klippen.
Hvis jeg går tilbage til det oprindelige spørgsmål, hvordan gør man for at tætne taget mod bjerget?
Dvs. man bruger bjergvæggen som gavl.
Fræser man et spor i bjerget og indfælder en plade med tætningsmasse?
Dvs. man bruger bjergvæggen som gavl.
Fræser man et spor i bjerget og indfælder en plade med tætningsmasse?
Til mine flade tage brugte jeg en armeret EPDM gummimåtte, der blev varmsvejset (varmluftpistol). Måske kan bruge samme teknik til tætning mod klippen.raveper sagde:
Gummimåtten var helt utrolig, desværre var den 3 mm tyk (blød) ellers havde jeg nok brugt den til badeværelse som tætning. Den tåler singel i stedet for trall hvis man ønsker.
Senest redigeret:
Mja, nok kan man vel sprænge ret præcist med den rette viden og udstyr, men det afhænger selvfølgelig også af forudsætningerne. Jeg så, da de lavede et "dørhul" i 40 cm armeret beton med en RSV-ladning, men det er jo noget andet med en massiv klippe.pbengtsson sagde:
16 mm huller meget tæt og finhulsdynamit ville jeg nok have prøvet, men spørgsmålet er om ikke savning bliver billigere alligevel? og bestemt pænere!
Plade lyder mere fornuftigt.
Lønvæg planlægges, hvis jeg saver bjerget op (jeg skal finde ud af, om det er rimeligt). Ellers må batmobilen blive en Zündapp, og skurkene må køre Puch Dakota.
Lønvæg planlægges, hvis jeg saver bjerget op (jeg skal finde ud af, om det er rimeligt). Ellers må batmobilen blive en Zündapp, og skurkene må køre Puch Dakota.
Det jeg overvejer med savning er, om opstartsomkostningen er den store og savningen den varierende.Tossegubbe sagde:Mja nok kan man vel sprænge ret præcist med den rette viden og udstyr, men det afhænger selvfølgelig af forudsætningerne med.
Jeg så, da de tog et "dørhul" i 40 cm armeret beton med en RSV-ladning, men det bliver jo anderledes med en massiv klippe.
16 mm hul meget tæt og klenhulsdynamit ville nok jeg have testet istedet men spørgsmålet er, om ikke skæring bliver billigere alligevel? og bestemt pænere!