18,022 læst ·
61 svar
18k læst
61 svar
Bygge ind klippen i garagen som væg
Side 1 af 5
Mit "garage" har nok set sine bedste år, og jeg overvejer en nybygning. Arealet er meget begrænset, og i dag står den ene gavl mod en næsten lodret klippevæg. Der er maks 30 cm mellem væg og klippe. I dette rum samles der blade, skrald og andet, som man skal forsøge at fjerne fra tid til anden.
Tanken jeg leger med er at i næste version helt bruge klippevæggen som gavl, dvs. den bliver synlig inde i garagen.
Er dette en dårlig idé eller kan det lade sig gøre? Er der nogen, der har gjort noget lignende?
Tanken jeg leger med er at i næste version helt bruge klippevæggen som gavl, dvs. den bliver synlig inde i garagen.
Er dette en dårlig idé eller kan det lade sig gøre? Er der nogen, der har gjort noget lignende?
Dårlig på den måde, at den vil køle + at eventuelle vandstrømme, der kommer frem fra bjerget, vil komme ind i garagen.
God på den måde, at det er lidt sejt. Jeg ville sikkert have syntes, det var fedt.
Under alle omstændigheder skal du ikke have en sådan spal mellem garage og bjerg. Den skal fyldes op og dræneres.
God på den måde, at det er lidt sejt. Jeg ville sikkert have syntes, det var fedt.
Under alle omstændigheder skal du ikke have en sådan spal mellem garage og bjerg. Den skal fyldes op og dræneres.
Jeg så et program om en gubbe, får man vel sige, i Finland, BLIND og omkring 75-80 år, han morede sig med at sprænge en ort i bjerget, bare fordi han kunne....
Nu ved jeg ikke, hvad det svenske regelsæt siger om, at man går og småsprænger lidt på sin grund, men jeg aner, at det kan stride mod dens indhold..
Nu ved jeg ikke, hvad det svenske regelsæt siger om, at man går og småsprænger lidt på sin grund, men jeg aner, at det kan stride mod dens indhold..
Hmm, det er faktisk muligt med en stor kæde at save helt firkantede blokke ud, jeg har set sådanne ved boring til kulverter o.lign., der tog de et stykke ud som var ca 1x1x10 meter
15 sådanne, og du har 5 meter bredt 3 i lofthøjde, og 10 meter dybt, samt 15 Bautasten at sælge
TGB hed firmaet, de er nu opkøbt af Styrud, hvem ved, det kan være et alternativ til sprængning, Forslaget er at betragte som 50/50 vanvittigt/seriøst
Jeg vil heppe på...
(Ja, jeg kan fare vild nogle gange
)
15 sådanne, og du har 5 meter bredt 3 i lofthøjde, og 10 meter dybt, samt 15 Bautasten at sælge
TGB hed firmaet, de er nu opkøbt af Styrud, hvem ved, det kan være et alternativ til sprængning, Forslaget er at betragte som 50/50 vanvittigt/seriøst
Jeg vil heppe på...
(Ja, jeg kan fare vild nogle gange
Senest redigeret:
Kanon, så kan jeg smykke grunden og fikse indkørslen.Mäster sagde:Hmm, det er faktisk muligt at med en stor kæde save helt firkantede blokke ud, jeg har set sådanne ved boring for kulverter o lignende, da tog de en bid ud som var ca 1x1x10 meter
15 sådanne, og du har 5 meter bred 3 i loftshøjde, og 10 meter dybt, samt 15 Bautastenar at sælge
TGB hed virksomheden, de er nu opkøbt af Styrud, hvem ved, det kan være et alternativ til sprængning, Forslaget er at betragte som 50/50 skørt/seriøst
Jeg vil heppe på..
Jeg har lidt kontakter inden for gamle televerket og Fort-F, og med tanke på de historier, de fortæller om bjergdepoter, skal jeg sætte dem på prøve.
Det her kommer ikke til at blive populært derhjemme...
De ER gode til at lave huller i bakken ja 
Når man uden videre kører en 24 meter lang tradare ind og vender inde i berget uden at bakke, så er det en pæn "hulning".
Omkostningerne for sprængning varierer afhængigt af hvor mange huse du har i nærheden.
Når man uden videre kører en 24 meter lang tradare ind og vender inde i berget uden at bakke, så er det en pæn "hulning".
Omkostningerne for sprængning varierer afhængigt af hvor mange huse du har i nærheden.
"Huller i bakken", passer nok nu om dage, men de historier jeg har hørt inkluderer tunneler, atomsikre stationer m.mmats_o sagde:
Jeg har ingen nærliggende overhovedet (ca. 500 m) andet end mig selv (25 meter væk).