-RB- -RB- sagde:
Jeg er ikke særlig begejstret for fugeskum overhovedet. Du ser ud til at have et gammelt fint hus, og der synes jeg, man bør bruge traditionelle metoder med sten og mørtel. Nu er Leca måske ikke så traditionelt, men det er nemt at forme sammenlignet med betonsten eller tegl. Jeg tror desuden, at det kommer til at revne i spartelmassen/pudset, hvis du kun har fugeskum bagved.
Tak for forklaringen!
Tanken er, at på indersiden sætte fliser ovenpå pudset (måske skulle det tilføjes).

Jeg ville have presset en tilskåret klods celleplast ind og pudset/spartlet det sidste. Fuge skum fungerer nok godt det med.
Havde hugget risten væk på ydersiden også, men mest fordi jeg synes det føles mærkeligt at lade det blive der.

Leca som foreslået ser jeg ingen som helst fordele med.

• Synes
Rostig_9000i_-88
  • Laddar…
Opdatering typ et år senere :)
Det blev fugeskum fra indersiden; jeg limede først et nyt insektsnet på indersiden af gitteret, derefter blev det tapet over med sølvtape og så blev hullet fyldt med fugeskum.
Derefter lidt puds på det og fliser.
Gitteret på ydersiden er stadig der, hvis jeg af en uforklarlig grund vil åbne hullet igen i fremtiden. Har også dokumenteret målene, så det er muligt at finde midten af det tilstoppede hul fra indersiden.

• Synes
Herman85
  • Laddar…
@Rostig_9000i_-88 Har du bemærket nogen som helst problemer med din løsning? Overvejer at lave noget lignende, men vil ikke flise udenpå, så er lidt bekymret for eventuel revnedannelse som nævnt ovenfor.

@Herman85 Nej, ingen problemer overhovedet.
For sjov testede jeg at tage et billede med varmekamera på væggen (mest nysgerrig om jeg kunne se, hvor ventilen havde været) og faktisk er det på de steder, hvor de gamle ventiler er blevet lukket, 1 grad varmere end de øvrige ydervægge.
Se billede, hvor korset med "Sp1" ligger er den lukkede ventil.
Termisk billede viser en væg med en tilmuret ventil, markeret med et kryds og "Sp1". Området er 1 grad varmere end resten af ydervæggen.

• Synes
adishardis og 1 anden
  • Laddar…
Rostig_9000i_-88 Rostig_9000i_-88 sagde:
@Herman85 Nej, inga problemer overhovedet.
For sjov testede jeg at tage et billede med et varmekamera på væggen (mest nysgerrig om jeg kunne se hvor ventilen havde været) og faktum er, at der hvor de gamle ventiler er blevet lukket, er det 1 grad varmere end de øvrige ydervægge.
Se billede, hvor korset med "Sp1" er, er den lukkede ventil.
[billede]
Overvejer en lignende løsning, at tætte gamle ventilationshuller med skum. I mit tilfælde fordi ftx-ventilation nu er installeret dog. Hvilken type skum brugte du?

Y Yllert sagde:
Overvejer en lignende løsning, at stoppe gamle ventilationshuller med fuge skum. I mit tilfælde fordi FTX-ventilation nu er installeret dog. Hvilken type fuge skum brugte du?
Ved ikke om spørgsmålet var rettet mod mig eller @Rostig_9000i_-88 men jeg mistænker, at du kan bruge mere eller mindre hvilket som helst. Jeg reflekterede ikke så meget over, hvilken slags fuge skum jeg brugte. Måske at jeg tjekkede, at det kunne tåle kulde/udendørs klima.

Y Yllert sagde:
Overvejer en lignende løsning, at lukke gamle ventilationshuller med fugeskum. I mit tilfælde på grund af at FTX-ventilation nu er installeret dog. Hvilken type fugeskum brugte du?
Jeg brugte Byggmax billigste fugeskum.

Rostig_9000i_-88 Rostig_9000i_-88 sagde:
Jeg brugte Byggmax billigste fugeskum.
Jeg brugte Biltemas vinterfugeskum. Alle hullerne er nu tætnet, så ingen insekter kommer ind længere i hvert fald =)

• Synes
Aser og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.