Hej!
Jeg er i gang med at sætte lister/fodlister op i et helt hus, hvor væggene for størstedelen består af pudset (2cm tyk) letbeton eller gips på stålregel/skin.

Fungerer det at skyde listerne fast med en 50mm dykkerpistol? Jeg havde tænkt mig at købe en Makita AF505 eller en lignende pistol.

Hvis ikke, hvordan skal man så gøre? Bore og montere plugs? Lime?

//Nysgerrig

Af ren nysgerrighed, satte du lister med dyckert i letbeton? Gik det?😊

Jodå, det har fungeret godt overordnet. Det er bare en liste, der er lidt løsnet, men det er mest fordi jeg ikke har brugt lange nok dykkert på den liste samt at den har fået nogle slag af støvsuger etc.

Jeg vinkler dykkerten lidt i forskellige retninger for at fæstne listen ordentligt.

• Synes
Revs
  • Laddar…
Interessant, så vil jeg prøve det samme!

...men loftlister fastgør du jo til loftet. Når jeg bygger, sørger jeg for, at der er lægter i loftet langs alle vægge, så der er noget at sømme i. Har du ikke træ at sømme i der, under gipsen, ville jeg lime listerne fast. Derefter blød fuge mod væg og loft.

Mine vægge har ikke rigtig så tyk puds, men de er af letbeton, og dykkernålene fungerer overraskende godt. Jeg har fået den idé, at sømmene bøjer sig, når de går ind i pudset og sidder bedre fast på grund af det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.