Nørdet som jeg er, skulle det naturligvis være forkromede kuppelformede, forsænkede, sporskruer i håndløberens fastgørelse. Ingen som ser dette, men jeg ved det. 🤓
Trods forsigtighed lykkedes det mig (hånd-)at trække 3 af 12stk 4x30-skruer af, og jeg indså, at dem jeg havde, nok var i den blødeste klasse. Ned til Specialbeslag og købe andre. Håndløberen flyttes 1 cm i længderetningen. De gamle huller må jeg vel proppe (ingen ser det heller). Det fungerede jo bedre denne gang... en stund. Nu er 2 af de nye gået med et tydeligt knæk. Hårdere, men sprødere materiale i dem. Det må blive forsænket stålskrue i stedet. Tredje gang er lykkens gang.
Hvordan pokker får jeg disse brudte skruer ud af træet? De går næppe med en "grisepik". Måske noget rørbor rundt om skruen? Fandt et tip med et 5 mm flisbor, som skal testes. Så propper igen hullerne.
Er der nogen her, der har en mere elegant og bedre løsning?