Nørdet som jeg er, skulle det naturligvis være forkromede kuppelformede, forsænkede, sporskruer i håndløberens fastgørelse. Ingen som ser dette, men jeg ved det. 🤓
Trods forsigtighed lykkedes det mig (hånd-)at trække 3 af 12stk 4x30-skruer af, og jeg indså, at dem jeg havde, nok var i den blødeste klasse. Ned til Specialbeslag og købe andre. Håndløberen flyttes 1 cm i længderetningen. De gamle huller må jeg vel proppe (ingen ser det heller). Det fungerede jo bedre denne gang... en stund. Nu er 2 af de nye gået med et tydeligt knæk. Hårdere, men sprødere materiale i dem. Det må blive forsænket stålskrue i stedet. Tredje gang er lykkens gang.

Hvordan pokker får jeg disse brudte skruer ud af træet? De går næppe med en "grisepik". Måske noget rørbor rundt om skruen? Fandt et tip med et 5 mm flisbor, som skal testes. Så propper igen hullerne.
Er der nogen her, der har en mere elegant og bedre løsning?

Trætrappe med håndliste monteret på væggen. Enkelte skruesamlinger er synlige langs håndlisten, som strækker sig langs den malet trævæg. Forkromet beslag med forsænkede skruer på en trægelænder, hvor en skrue er brækket af og et hul skal repareres. En kromsporskru med fordybning og flad hoved ligger på en overflade, relateret til diskussion om skrueskader og reparation i træarbejde.

Senest redigeret:
At få det hele ud bliver svært. Men for at løsne den kan du nok løsne hele skruen og løfte samtidig med, at du drejer på den, som er knækket.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.