Schmakitas løsning! Træpløk/kejl og en grov skrue som gerne sprækker den samme. Sidder som bjerget!

pellepe sagde:
Hej,

Tak for svaret, tror du at trækilen holder bedre end hvis man fylder hullet med en eller anden masse som man lader hærde, som useless foreslår ovenfor?
Kilen skal være så stor, at den ikke kun hviler på lim, men lim er mest til for udfyldning og for at få kilen til at modstå udtrækning lidt bedre. I øvrigt vil den løsning bære godt, det er vel lidt oldschool-tilpasning over det, men det er ikke den pæneste og hurtigste løsning, så det er nok ikke noget, man vælger i dag i første omgang.
Men tænkte at netop her kan det passe...

Skal du alligevel ud at handle og ikke har noget imod at bruge en hund eller to, så vil ankermasse, som foreslået i tråden, blive rigtig solid.

eller også borer du hullet i hylden lidt, så du får plads til en passende skrue med hoved, der dækker.

• Synes
Henri
  • Laddar…
pacman42 sagde:
Molly med M6 på Classe har 11mm hul.

Edit: Og på Biltema betyder M6 at man stopper den i 13mm hul.
Er det ikke 10 mm skrue M6? Hvad jeg kan se i denne tabel på wikipedia svarer M6 skrue til 10 mm i diameter? https://sv.wikipedia.org/wiki/M-g%C3%A4nga

schmakita sagde:
Kilen skal være så stor, at den ikke hviler kun på lim, men lim er mest til fyld og for at få kilen til at modstå udtrækning lidt bedre. I øvrigt vil denne løsning bære godt, det er lidt oldschool-fastgørelse over det, men det er ikke den flotteste og hurtigste variant, så ikke noget man måske vælger i dag i første omgang. Men jeg tænkte, at lige her kan det passe...

Skal du alligevel ud og handle og ikke har noget imod at lægge en hundredekroneseddel eller to, så vil ankerpasta, som foreslået i tråden, blive rigtig robust.
Okay. Men ankerpastaen kan man ikke bore i efterfølgende vel? For at lave et nyt hul mener jeg.

Stemmer også på træpløk. Træpløk var det man brugte før i tiden, inden der fandtes plastpløk, og det fungerede godt.

pellepe sagde:
Okej. Men ankarmassan kan man ikke bore i bagefter vel? For at lave et nyt hul mener jeg.
Nej du skal montere en plastpløk i ankarmassan inden den hærder!

pellepe sagde:
Er ikke det 10 mm skrue M6? Hvad jeg kan se i denne tabel på wikipedia svarer M6 skrue til 10 mm i diameter? [link]
Skruen er 6mm i diameter med M6, men kræver derimod en 10 nøgle til hovedet...

Kig på borediameteren i tabellen nedenunder, så bliver det lidt klarere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.