hangun sagde:
Nu er det så, at det er godt at købe svenske vinduer af en svensk forhandler. For når du kontakter din forhandler, vil det løse sig, for SP er bange for deres ry. De erstatter dette, det er min erfaring, og det skal SP derfor have ros for. På den måde fortsætter vi med at købe blandt andet svenske SP vinduer..
SP Fönster er ikke bekymrede for deres ry og rigtig svære at have at gøre med, når det kommer til fejl og/eller reklamationer.

De har meget at lære af RM Fönster, Tanumfönster og sågar Elitfönster.

oobum sagde:
SP Fönster er ikke meget for deres ry, og rigtig overfjendtlige at have med at gøre, når det kommer til fejl og/eller reklamationer.

De har meget at lære af RM Fönster, Tanumfönster og endda Elitfönster.
Visse af sælgerne, jeg har været i direkte kontakt med hos SP, har været meget uinteresserede i at hjælpe til.. mildest talt, hvordan deres support er, vil vise sig.

Ozzypojken sagde:
Trods at slægtshytten er fra omkring 1875 valgte jeg PVC vinduer, dette pga. ejerkonstellationen og 43 mil enkel vej til og fra hytten. Udseendemæssigt er jeg meget tilfreds med Rehau nordic plus! Desuden holder de larmen ude rigtig godt, ikke fordi det er så vigtigt lige der, men i byen kan jeg forestille mig, at de gør nytte [billede][billede][billede]
Flotte karme og låse, ville gætte mange ikke kan tro, det er "plastvinduer"

• Synes
Ozzypojken
  • Laddar…
Har nu gennemgået vinduerne mere og taget lidt mere foto. Sådan ser det ud:

Slitage
zlna85G.jpg
ned til alum
71TCc6B.jpg

A8rfaxl.jpg
pQVEYsi.jpg
NXhQ6bj.jpg
bKo6KOA.jpg

Gliper(måske skal det være sådan?)
XcWAntw.jpg

Vi kan også se, at der er større revner i karmens yderside

SDrAFWJ.jpg
tOrYMnC.jpg
hnuKc3y.jpg
3ymw6jr.jpg
kaXsuvd.jpg

Andre defekter
aeci4zg.jpg
yjjmCcU.jpg
ASVGFYr.jpg
v2IFtti.jpg

Jeg mistænker, at en del af dette må man leve med, men hvordan er det med den store revne i overkanten? Kan det ikke blive et problem?

T
De ser ret mishandlede ud af billederne at dømme, og "glipen", som du kalder det, ville jeg anse for at være en produktionsfejl.

Også billederne, som du viser under overskriften Andre defekter, synes jeg er uacceptable, hvis du skal betale fuld pris.

Jeg ville reklamere vinduerne, selvom det kan være sværere nu, når der er gået et stykke tid siden du fik dem, og forsøge at få nye, der lever op til standarden.

Når man bygger nyt, vil man gerne have, at det, man monterer, er OK, og hvis man skal have en defekt vare til prisnedsættelse, skal det være noget, man selv vælger INDEN man afslutter handelen - ikke noget man tvinges til i efterhånden, fordi leverandøren giver en ensidig prisnedsættelse på allerede leverede varer, der ikke er acceptable.

Når det gælder revnen, er det svært at sige, om den skal være et problem - det afhænger lidt af, hvor den sidder, og om den kan sprække videre/hvor den kommer frem på karmen. Hvis det bliver bag ved foder/salning, er det vel ikke noget, der påvirker udseendet, og den vil næppe påvirke funktionen. (så længe der ikke kommer vand ind, der kan krybe ind i træet netop der og give anledning til råd)

Håndværkeren var her i dag og kiggede på vinduerne. Det var primært revnerne, lidt småskrammer på alum og sprækker, men han sagde, at det ikke var nogen fare. Jeg må antage, at jeg har været lidt for pirkende, og at billederne måske fremhæver problemerne mere, end de er. Han sagde, at jeg ikke vil få nye vinduer på grund af de små defekter, men jeg antager, at der er mulighed for en form for erstatning.

Under alle omstændigheder vil håndværkeren sætte vinduerne ind på Mandag og Tirsdag, og da virksomheden, jeg har klaget til, ikke har reageret, må jeg bare køre med det. Jeg mener selv, at jeg kan leve med de små defekter. Det var egentlig primært de større revner og sprækker, som jeg var tvivlsom omkring, om de kunne påvirke funktionen.

En grund til, at håndværkeren ikke syntes, det var nogen fare, kan evt. skyldes, at han ikke skal have dem i sin egen hud samt at han vil udføre arbejdet, som han har planlagt uden en masse besværlige komplikationer. Har du først sat dem i, vil chancerne for økonomisk kompensation sandsynligvis blive mindre, da du jo har accepteret tilstanden på de leverede vinduer.
Hvad siger SP om f.eks. revnen i karmen? for det burde vel næppe være en transportskade.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.