Undrer om der er nogen, der har fakta levetid osv.
om beton kvalitet, hulsten osv. fra 40'erne
har hørt, at beton fra krigstiden skal være af
dårlig kvalitet.
 
Betonkvaliteten varierer enormt meget, så det kan næppe siges noget generelt. Under krigen var der jo mangel (rationering?) på cement, så ofte sparede man på cementen med forfærdelig betonkvalitet som resultat. Det kan dog ikke siges, at det var sådan generelt. Desuden blandede man ofte/(altid?) manuelt med varierende kvalitet som resultat.

Jeg har selv et hus bygget i 1942, og når jeg har bilat i gulv, mure etc., har jeg fundet eksempler på både beton af høj kvalitet og rene sand.

Desuden er der jo problemet med aluminatecement, som blev brugt (1926-1941), når man havde travlt og det var koldt. Læs mere her: http://www.cbi.se/cbin02-2.pdf

Hvis man skal vurdere kvaliteten af betonen i et specifikt tilfælde, er prøvetagning og analyse det eneste sikre. Tjek fx: http://www.cbi.se
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.