Hejsa hej!

Har i dag et 1 ½ plans hus, som jeg overvejer, om det er muligt at bygge ud nedad
dvs. en kælderetage. Har skitseret nogle mulige og umulige idéer og er kommet
frem til, at der egentlig kun er én mulighed.

Tænkte at høre med jer, om I tror, det er muligt, udvidelsen vedrører altså stueplan
og ville indebære, at en del af den overdækkede terrasse, vi har i dag, ville blive
bygget ind, og ydervæggen ville blive flyttet. Problemet er, at der er en mærkelig vinkel på
huset, som jeg er usikker på, hvordan det bliver med at flytte facaden, og derefter
frem for alt, kan det gøres sådan her, eller er det totalt idiotisk, fordi det
måske ville koste en formue at gøre?

Lægger op to plantegninger, den første, hvordan det ser ud i dag, og den anden for hvordan
tanken er at binde sammen med kælderetagen.

• Planskisse over første etasje af et 1 ½ plans hus med stue, køkken, bad og soveværelse, samt en overdækket terrasse.
  • Plantegning af nuværende huslayout med spisestue, køkken, badeværelse og trapperum, planlagt udvidelse af veranda og kælder.
Kom nu, jeg ved, at der findes meninger og viden her!

Hvor er kælderetagen? Under terrassen? findes der en kælder i dag?
Eller er det jordplanet, du kalder kælderetagen?

Hvad er det for et fundament ved terrassen, som du nu skal bygge ind?

Krawk sagde:
Hvor er kælderetagen? Under terrassen? findes der en kælder i dag? Eller er det jordniveauet, du kalder kælderetagen?

Hvad er fundamentet ved terrassen, som du nu skal bygge ind?
Hej! Njaeo, med kælderetage mener jeg jordniveauet, tanken var at under terrassen derefter bygge et rum/garage, alt står på stolper og længst ude på den næsten cirkelformede terrasse er højden 4 meter, så der er masser af plads under, synes jeg...

Det er vel ikke noget specielt som indebærer dunderproblemer, men det bliver en hel del forbindelsesdetaljer som skal overvejes.
At fikse en grund under en eksisterende bygning med tilhørende stolper og fundament kan også forårsage en del hovedkli.

Hvad er det for forbindelsesdetaljer, du tænker på? Selve rummet som trappen skal føre ned til, er endnu ikke bygget, heller ikke terrassen, som skal være ovenpå. Grunden til, at jeg bringer spørgsmålet op, er nemlig, at jeg enten skal bygge terrassen som den er for at kunne afslutte byggetilladelsen, eller revidere den og tegne et rum under med forbindelse til hovedbygningen (trappen). Og eftersom vi har brug for mere plads, ville det jo være at lade nærighed bedrage visdom hvis jeg bare bygger terrassen nu, og så måske om 5-6 år rive den ned for at bygge et rum under...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.