Jeg vil lægge brosten i en cirkel rundt om et træ, og ivrig som jeg er, ville jeg ikke bestille og vente på færdige tærtestykker, så jeg tænkte at skære dem selv, men er usikker på, om jeg tænker korrekt. Kan noget matematik/geometrisnilde hjælpe mig?
Stenene måler 210mm x 140mm, og jeg tænkte at lægge dem på langs, med den lange side indad/udad. Hvis jeg tager 8 sten, bliver omkredsen 1680mm (210 x 8). 360 grader delt med 8 sten bliver 45 grader. Skal så hver sten skæres med 22,5 grader? Eller tænker jeg helt forkert?
Uploader et helt patetisk billede af, hvad jeg mener, hvis det gør det tydeligere.
