Vi har købt et fritidshus fra -76, med indervægge i masonit(?) sømmet på reglar. Nu tænkte vi sætte finsavet panel (17mmx145) op over væggene. Mit spørgsmål: Bør vi sætte lægter på masonitvæggene eller kan vi sømme plankerne direkte igennem og ind i reglarne?
 
selvfølgelig kan du sætte panelen direkte på masonite'en, hvis du vil - Du bør tjekke, hvor de eksisterende lægter sidder.

Argumenterne for at lægte først er vel, at du kan lægge nye vp-rør til diverse elinstallationer i luftlommerne, du får, hvis du lægter op først.

Hvis du har meget ujævn væg nogle steder, kan det være en fordel først at sætte liggende lægter, som du sømmer panelen på (hvis ujævnhederne nu er MELLEM lægterne...).
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.