Hvilket byggemarked skal man tage til, hvis man vil se, røre og føle på et stort udvalg af forskellige gulve, paneler, sten og andet til overfladerne i et hus? Altså ikke fokus på maskiner og dimser.

Tanken er altså at kunne skabe sig et overblik over, hvad der findes på markedet (fabrikater og typer af materialer) på en nem måde og kunne sammenligne følelsen mellem f.eks. forskellige trægulve eller typer af indvendig panel.

Kyndige sælgere er et plus, men ikke et krav.
 
Jeg kan godt lide Bauhaus, mest fordi vi ikke har noget sådant i nærheden, godt nok har vi hverken K-Rauta eller Hornbach i nærheden heller men... :rolleyes:
 
  • Synes
Karl-Bertil Jonsson
  • Laddar…
Ville nok sige Bauhaus også, dog er det ofte håbløst at finde personale, hvis du ikke tager derhen ved typ 9-tiden en hverdag uden for ferietider. Da kan lykken være større.
 
  • Synes
Karl-Bertil Jonsson
  • Laddar…
Noget specielt Bauhaus i Stockholm og omegn, som særligt kan anbefales, eller er udvalget (som findes i butikken) helt standardiseret?
 
C
Karl-Bertil Jonsson Karl-Bertil Jonsson sagde:
Noget specielt Bauhaus i Stockholm med omegn som særligt kan anbefales, eller er udvalget (som findes at se i butik) helt standardiseret?
Nu besøger jeg meget sjældent Bauhaus, men jeg synes, jeg har bemærket, at Sickla (tidl. Fredells) har en lidt mere hyggelig udstilling med gulve og sådant, end hvad der er "Bauhaus-standard". Skal dog lade være usagt, om det er præcis det samme sortiment som i øvrige varehuse eller ej.
 
  • Synes
Karl-Bertil Jonsson
  • Laddar…
Top, det må blive et besøg til Bauhaus i Sickla.

Er Bauhaus også god, hvis man vil tjekke vinduer fra de store producenter?
 

Bedste svar

Bauhaus Sickla (betydeligt bedre end Bauhaus Länna og de andre), Hornbach Norsborg eller Byggole Nacka afhængig af, hvad du skal kigge på. Desværre har ingen alt fra alle leverandører. Desværre gælder det lidt om at plukke det, der er godt på hvert sted.

Med en tåre i øjet lyder det som om, at det du egentlig ville have haft mest glæde af, er hvad Fredells engang tilbød. Selvom jeg mener, at dette Bauhaus nu er bedst (eller mindst dårligst), så er tabet gigantisk. Hos Fredells var sortimentet godt, personalet var der og kunne ting, og med et passende rabatkort/medlemskort (fx villaägarna) var priserne ikke langt over fx Bauhaus.
 
Senest redigeret:
  • Synes
Karl-Bertil Jonsson
  • Laddar…
Når jeg kigger på Bauhaus hjemmeside, ser det ud til, at de har meget få vinduesfabrikanter, i princippet kun Velux og Safco. :(
 
Var i dag på Bauhaus Sickla omkring frokosttid. Meget personale som virkede venlige og hjælpsomme baseret på de samtaler jeg tilfældigvis hørte. Dog ikke en særlig fornøjelig butik hvis det man vil gøre er at gå rundt og bare kigge. Jo, der er et stort udvalg, men det føles som tag-selv-afdelingen på IKEA - lidt kaotisk og ikke så inspirerende. Og er man interesseret i lidt bedre vinduer må man lede et andet sted.

Så efter frokost kørte vi videre til Bygg-Ole i Nacka. Sikken en forskel! Som at komme ind i en luksusbutik i sammenligning. Dæmpet lydniveau og et mere forfinet udvalg. Særligt vinduer var forbilledligt repræsenteret med Elit, Traryd/SP og så Bygg-Oles eget estiske mærke i en flot udstilling hvor det var let at dreje og vende samt sammenligne. En meget kyndig sælger svarede på sikkert hundrede detaljespørgsmål over en lille halv times tid og viste fordele og ulemper ved de forskellige mærkers konstruktioner. Føltes objektivt og "usælgeragtigt"; mere som en privatlektion med en vinduesnørd.

Derudover en meget tydelig og god præsentation af paneler fra Norrlands træ og Baseco, samt forskellige massive trægulve og behandlinger, hvilket var præcis hvad vi var på udkig efter. Selv badeværelsesudstillingen som vi passerede igennem var virkelig flot og veludført, helt anden sans for detaljer end på Bauhaus. Øvrigt i butikken nåede vi ikke at danne os nogen mening om, men generelt kan man vel sige at skal man tage til et sted og frem for alt er interesseret i at lære og blive inspireret, så er Bygg-Ole i Nacka et rigtig hit.
 
  • Synes
mexitegel
  • Laddar…
Nja, njutbar er nok ikke noget epitet, som Bauhaus kan få - det er jeg enig i.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.