Byggenovice
· Stockholm
· 318 indlæg
Hvilket byggemarked skal man tage til, hvis man vil se, røre og føle på et stort udvalg af forskellige gulve, paneler, sten og andet til overfladerne i et hus? Altså ikke fokus på maskiner og dimser.
Tanken er altså at kunne skabe sig et overblik over, hvad der findes på markedet (fabrikater og typer af materialer) på en nem måde og kunne sammenligne følelsen mellem f.eks. forskellige trægulve eller typer af indvendig panel.
Kyndige sælgere er et plus, men ikke et krav.
Tanken er altså at kunne skabe sig et overblik over, hvad der findes på markedet (fabrikater og typer af materialer) på en nem måde og kunne sammenligne følelsen mellem f.eks. forskellige trægulve eller typer af indvendig panel.
Kyndige sælgere er et plus, men ikke et krav.
Byggenovice
· Stockholm
· 318 indlæg
Noget specielt Bauhaus i Stockholm og omegn, som særligt kan anbefales, eller er udvalget (som findes i butikken) helt standardiseret?
Nu besøger jeg meget sjældent Bauhaus, men jeg synes, jeg har bemærket, at Sickla (tidl. Fredells) har en lidt mere hyggelig udstilling med gulve og sådant, end hvad der er "Bauhaus-standard". Skal dog lade være usagt, om det er præcis det samme sortiment som i øvrige varehuse eller ej.Karl-Bertil Jonsson sagde:
Byggenovice
· Stockholm
· 318 indlæg
Top, det må blive et besøg til Bauhaus i Sickla.
Er Bauhaus også god, hvis man vil tjekke vinduer fra de store producenter?
Er Bauhaus også god, hvis man vil tjekke vinduer fra de store producenter?
Bedste svar
Bauhaus Sickla (betydeligt bedre end Bauhaus Länna og de andre), Hornbach Norsborg eller Byggole Nacka afhængig af, hvad du skal kigge på. Desværre har ingen alt fra alle leverandører. Desværre gælder det lidt om at plukke det, der er godt på hvert sted.
Med en tåre i øjet lyder det som om, at det du egentlig ville have haft mest glæde af, er hvad Fredells engang tilbød. Selvom jeg mener, at dette Bauhaus nu er bedst (eller mindst dårligst), så er tabet gigantisk. Hos Fredells var sortimentet godt, personalet var der og kunne ting, og med et passende rabatkort/medlemskort (fx villaägarna) var priserne ikke langt over fx Bauhaus.
Med en tåre i øjet lyder det som om, at det du egentlig ville have haft mest glæde af, er hvad Fredells engang tilbød. Selvom jeg mener, at dette Bauhaus nu er bedst (eller mindst dårligst), så er tabet gigantisk. Hos Fredells var sortimentet godt, personalet var der og kunne ting, og med et passende rabatkort/medlemskort (fx villaägarna) var priserne ikke langt over fx Bauhaus.
Senest redigeret:
Byggenovice
· Stockholm
· 318 indlæg
Når jeg kigger på Bauhaus hjemmeside, ser det ud til, at de har meget få vinduesfabrikanter, i princippet kun Velux og Safco. 
Byggenovice
· Stockholm
· 318 indlæg
Var i dag på Bauhaus Sickla omkring frokosttid. Meget personale som virkede venlige og hjælpsomme baseret på de samtaler jeg tilfældigvis hørte. Dog ikke en særlig fornøjelig butik hvis det man vil gøre er at gå rundt og bare kigge. Jo, der er et stort udvalg, men det føles som tag-selv-afdelingen på IKEA - lidt kaotisk og ikke så inspirerende. Og er man interesseret i lidt bedre vinduer må man lede et andet sted.
Så efter frokost kørte vi videre til Bygg-Ole i Nacka. Sikken en forskel! Som at komme ind i en luksusbutik i sammenligning. Dæmpet lydniveau og et mere forfinet udvalg. Særligt vinduer var forbilledligt repræsenteret med Elit, Traryd/SP og så Bygg-Oles eget estiske mærke i en flot udstilling hvor det var let at dreje og vende samt sammenligne. En meget kyndig sælger svarede på sikkert hundrede detaljespørgsmål over en lille halv times tid og viste fordele og ulemper ved de forskellige mærkers konstruktioner. Føltes objektivt og "usælgeragtigt"; mere som en privatlektion med en vinduesnørd.
Derudover en meget tydelig og god præsentation af paneler fra Norrlands træ og Baseco, samt forskellige massive trægulve og behandlinger, hvilket var præcis hvad vi var på udkig efter. Selv badeværelsesudstillingen som vi passerede igennem var virkelig flot og veludført, helt anden sans for detaljer end på Bauhaus. Øvrigt i butikken nåede vi ikke at danne os nogen mening om, men generelt kan man vel sige at skal man tage til et sted og frem for alt er interesseret i at lære og blive inspireret, så er Bygg-Ole i Nacka et rigtig hit.
Så efter frokost kørte vi videre til Bygg-Ole i Nacka. Sikken en forskel! Som at komme ind i en luksusbutik i sammenligning. Dæmpet lydniveau og et mere forfinet udvalg. Særligt vinduer var forbilledligt repræsenteret med Elit, Traryd/SP og så Bygg-Oles eget estiske mærke i en flot udstilling hvor det var let at dreje og vende samt sammenligne. En meget kyndig sælger svarede på sikkert hundrede detaljespørgsmål over en lille halv times tid og viste fordele og ulemper ved de forskellige mærkers konstruktioner. Føltes objektivt og "usælgeragtigt"; mere som en privatlektion med en vinduesnørd.
Derudover en meget tydelig og god præsentation af paneler fra Norrlands træ og Baseco, samt forskellige massive trægulve og behandlinger, hvilket var præcis hvad vi var på udkig efter. Selv badeværelsesudstillingen som vi passerede igennem var virkelig flot og veludført, helt anden sans for detaljer end på Bauhaus. Øvrigt i butikken nåede vi ikke at danne os nogen mening om, men generelt kan man vel sige at skal man tage til et sted og frem for alt er interesseret i at lære og blive inspireret, så er Bygg-Ole i Nacka et rigtig hit.
Klik her for at svare
