4,543 læst ·
28 svar
5k læst
28 svar
Bærende vægge
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Spånpladerne hjælper med at reducere risikoen for, at reglerne knækker. Så længe der ikke er sne, er den ikke så stor, men man bør alligevel være opmærksom.
Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
Var der ikke en overetage? så kan snetrykket ikke have større betydning.
Der er ingen risiko for knækning med eller uden sne. det er strøet med reglar.
Der er ingen risiko for knækning med eller uden sne. det er strøet med reglar.
Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
spånpladen har ingen betydning, så længe der ikke er ravefest på overetagen.
glem ikke at stemple begge sider inden reglerne ryger
glem ikke at stemple begge sider inden reglerne ryger
hm på køkkensiden sænkedes loftet for at sætte ind spots i 2008 så der har jeg ikke "fast grund" for at stive af tror jeg. Men jeg regner med at tømrerne løser det.Villa vista sagde:
Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
køkssiden føles som vigtigst ang stämp da bjælkelagskassetens kortside i køkkenet hviler ene på den væggen
Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
helt forkert af mig, som jeg nu opfatter det, så hviler kassetterne ikke ovenover køkkenet på væggen, men det er kun dagligstuekassetterne, der hviler på den væg.
Men jeg ville nok afstive begge sider alligevel, man ved jo aldrig, hvordan det er bygget i virkeligheden.
Men jeg ville nok afstive begge sider alligevel, man ved jo aldrig, hvordan det er bygget i virkeligheden.
Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
det er korrekt
Køkkenloftet burde jo være nedreguleret. Hvis du ved, hvilken retning reglarne ligger, kan du sprede stemplingskræfterne på tværs af disse ved hjælp af en solid regel. Jeg har i stemplingsøjemed brugt 170x45 og 220x45 som jeg alligevel skulle bruge senere for at stabilisere bjælkelaget. Med tanke på bjælkelagskonstruktionen ville jeg anbefale tilsvarende kraftspredning på dagligstuens side også.A alacs sagde:
Klik her for at svare