Hej,
står foran renovering, hvor bl.a. plantegningen skal ændres i et LB-hus fra 1973.
Indervæggene, der skal fjernes, er markeret i rødt.
Nye Indervægge i grønt.
Jeg tolker den tekniske beskrivelse som, at det ikke skal være nogle bekymringer, men tænkte alligevel høre mig for hos dem, der kan.

Stort tak på forhånd

Teknisk beskrivelse af et LB-hus fra 1973 med detaljer om vægge, loft og grund. Vigtige sektioner er fremhævet i rødt. Plantegning fra 1973 LB-hus viser ændrede indvendige vægge: eksisterende i rødt, nye i grønt. Markeret planændringer i forbindelse med renovering. Sektionstegning af hus med saddeltag, viser målinger og indvendige bjælker. Brugt til planlægning af renovering med ændringer i væggenes struktur.
 
H hugoaronzon sagde:
Hej,
står inför renovering där bl.a. planlösning ska ändras i ett LB-hus från 1973.
Innerväggarna som ska plockas ner är markerade i rött.
Nya innerväggar i grönt.

Jag tolker den tekniske beskrivelse som at det ikke skal være nogle bekymringer men tænkte alligevel at høre mig for hos dem der kan.

Stort tak på forhånd

[billede] [billede] [billede]
Hej!
Bare undrer om du fik noget svar på om nogen af væggene var bærende? Vi har også et LB hus fra 1973, ligesom dit men spejlvendt. Vi planlægger at fjerne væggen mellem køkkenet og hallen og undrer også om den er bærende? Lige den væg var jo en af dem som du har markeret med rødt! Taknemmelig for svar!
Med venlig hilsen,
 
Spærkonstruktionerne behøver i teorien ikke skillevæggene som støtte men plejer at sætte sig lidt med årene.

Ellers kan du gøre som jeg med et hus med samme type spær, trække en limtræsbjælke ind på loftet og placere den ovenpå spærerne og forbinde med beslag, så de spær som ikke fik vægstøtte nedenunder kunne hænge i bjælken i stedet.

Så kan man have et helt glat loft.
 
  • Synes
hugoaronzon og 3 andre
  • Laddar…
Spærerne er selvbærende, men jeg ville nok alligevel have sat en bjælke i stedet for den lange væg i stuen. Gamle huse sætter sig og er ikke nødvendigvis så stærke som de er i "teorien". De andre vægge er ikke noget problem at fjerne.
 
  • Synes
hugoaronzon og 1 anden
  • Laddar…
Stavis85
Bumpar denne tråd lidt... Har gjort det samme som ta men undrer om man alligevel skal forstærke på loftet. Mit tag har ikke sat sig noget endnu iallfall
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.