Hej

Vi skal renovere og vil fjerne to vægge og tror, at disse er bærende.
Tror I, at væggene mellem køkken og stue er bærende?

Vi skal altså fjerne vaskerummet og have en åben planløsning

Tak

• Bygningstegning viser grundplan med mål og markeringer for vægge, herunder dem mellem køkken og stue, potentielt bærende strukturer.
  • Grundplan for hus med køkken, spisestue og stue markeret. Vaskerum ses mellem køkken og stue. Værelser og badeværelse vises også.
Er det rummet "klädvård" som skal væk? Interessant plantegning med fritstående toilet ;) Jeg antager, at det også ryger, eller? Hvad er det for vægmateriale i de vægge, som skal væk, og de som bliver tilbage?

Tegn ind på plantegningen, hvilke vægge du har tænkt dig at rive.

/Fredrik

F fb35523 sagde:
Er det rummet "klädvård" som skal væk? Interessant planløsning med fritstående toilet ;) Jeg antager, at den også ryger, eller? Hvad er det for et vægmateriale i de vægge, der skal væk, og de, der bliver tilbage?

Tegn ind på planløsningen hvilke vægge du har tænkt dig at rive ned.

/Fredrik
Nej det er de to vægge mellem køkken og stue, der skal ned. Jeg tror, at mindst en er bærende.
Dvs vaskerummet skal væk.

Mellem køkken og stue ligger vel det rum, der er mærket "klädvård", eller??? Jeg antager, at det er det, du kalder bryggers, men det kan jeg jo ikke vide med sikkerhed, vel? Hvis det er de to indervægge længst til højre på tegningerne, der skal fjernes, vil der vel blive et næsten fritstående toilet tilbage (rum mærket "WC" med dør mod "Entré")?

Som sagt, markér på tegningen, hvad der skal fjernes, og angiv vægmateriale.

/Fredrik

Sandsynligvis er begge væggene bærende, men det kan ikke afgøres med det nuværende grundlag. Eftersom det er et etplanshus kan det også være, at ingen væg er bærende. Sektionstegning og teknisk beskrivelse letter vurderingen.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Dit hus ser meget ligesom mit ud. Jeg har en bærende væg langs hele huset, og det er den, der er tættest på din stue, som går via badeværelse og soveværelse.

J justusandersson sagde:
Sandsynligvis er begge væggene bærende, men det kan ikke afgøres med det nuværende materiale. Da det er et etplanshus, kan det også være, at ingen vægge er bærende. Sektionsoptegnelse og teknisk beskrivelse letter vurderingen.
Disse billeder har jeg også.
På det ene billede står der bærende væg, denne del er dog i en anden del af huset, men det er stadig markeret Bærende væg. Så burde væggene mellem køkken og stue også være markeret bærende, hvis de er det?

• Blåtprint af en bygningstegning med markeringen "bærende væg", inkl. dimensioner som 2,40 m højde og 27 graders taghældning.
A Axel Svensson sagde:
Disse billeder har jeg også.
På det ene billede står der bærende væg, denne del er dog på en anden del af huset, men det er alligevel markeret Bærende væg.
Så burde væggene mellem køkken og stue også være markeret bærende, hvis de er det?

• Arkitekttegning af husgrund med dimensioner og byggeinstruktioner, inklusiv væg- og rumberegninger, markeret med piler og mål i millimeter.
Det er lidt sværvurderet. Det nemmeste er at gå ud fra, at væggen, der adskiller stuen, er bærende og handle derefter.

• Synes
Axel Svensson
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.