8,064 læst ·
20 svar
8k læst
20 svar
Bærende væg?
Ja en bjælke løser nok problemet.
Den bliver måske lidt kraftig, den kan måske blive 315mm høj som limträ, med tanke på spændvidden og det øvre etageplans bredde.
Huset synes at have 250 i lofthøjde, så det kan jo være acceptabelt. Ellers må det vel blive en stålbjælke i stedet.
Så skal man vel sørge for, at kræfterne fra søjlerne kommer rigtigt og håndteres korrekt nede i kælderen og fundamentet. Det kan jo dreje sig om 4-7 tons per søjle, noget i den retning ...
Den bliver måske lidt kraftig, den kan måske blive 315mm høj som limträ, med tanke på spændvidden og det øvre etageplans bredde.
Huset synes at have 250 i lofthøjde, så det kan jo være acceptabelt. Ellers må det vel blive en stålbjælke i stedet.
Så skal man vel sørge for, at kræfterne fra søjlerne kommer rigtigt og håndteres korrekt nede i kælderen og fundamentet. Det kan jo dreje sig om 4-7 tons per søjle, noget i den retning ...
Bliver det aktuelt med en bjælke, måske dette link kan være til hjælp:
http://www.iat.inadire.se/WebLagerbalk/Lagerbalk.aspx
http://www.iat.inadire.se/WebLagerbalk/Lagerbalk.aspx
Jeg er helt enig i, efter at have set de nye tegninger, at væggen der omtales er bærende. Det bekræftes også af, hvordan brædderne i loftet lå.
Men, det hele kan, som tidligere nævnt, løses med en bjælke. Hvor kraftig den skal være, bør du dog få hjælp fra en bygningsingeniør til at beregne.
Men, det hele kan, som tidligere nævnt, løses med en bjælke. Hvor kraftig den skal være, bør du dog få hjælp fra en bygningsingeniør til at beregne.
Hvis man ikke føler sig tryg ved at bruge programmet jeg linkede til, så plejer fyrene/pigerne på samme link at beregne en bjælke uden omkostninger med tegneunderlag.
For mig har det ikke været nogen hake, har ikke engang købt det hver gang.
Kan ikke huske, om jeg var i kontakt med dem direkte eller gennem en byggsælger.
Kan ikke huske, om jeg var i kontakt med dem direkte eller gennem en byggsælger.
Klik her for at svare