throne
Kære dejlige medlemmer. Jeg har brug for jeres hjælp med et spørgsmål om bærende vægge. Jeg har vedhæftet tegningerne for at gøre det nemmere. Jeg føler, at væggen, jeg ville fjerne, ikke er en bærende væg, men jeg ville gerne have en anden mening.

Denne første tegning er for reglerne. Den viser, hvordan fundamentet blev bygget, og reglerne ovenpå går jeg ud fra.

Byggetegning der viser konstruktionen af et hus med indvendige vægsektioner og bjælkelag. Røde markeringer indikerer vægge, der ønskes fjernet.

Den anden tegning er en snittegning for huset. Jeg vil fjerne dele af væggen, ikke hele væggen. En rumvæg i stueplan og yderligere en rumvæg i nedre plan. Jeg har markeret begge vægge med rødt. På samme tegning har jeg også markeret væggen i sektions- tegningen til højre.

Byggeplan med to markerede vægge i rødt, på øvre og nedre plan, og en sektionsvisning til højre, til diskussion om bærende vægge.

Dette er alt, hvad jeg har brug for for at afgøre, hvordan jeg skal gå videre, så jeg har virkelig brug for jeres hjælp, hvis I kan give tips og råd.

Tak!
 
BirgitS
Væggen, der findes med i sektionsplanen, er bærende. Altså er væggene, du vil fjerne, dele af bærende.

Hvis du vil åbne mere i de vægge, skal du få en bygningskonstruktør til at undersøge og dimensionere, så du får grundlaget, der skal med i en byggeanmeldelse til kommunen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.