Jeg har til stort set allerede revet en skunkevægs væg, se billederne nedenfor. (Fjernet det liggende fer og not træg og efterladt de stående bærende (?) reglar indtil videre.) Med tanke på tegningerne + det faktum, at tilsvarende bærende funktion ikke findes på den anden side af rummet, antog jeg, at væggen ikke er bærende. Dog synes jeg nu, at alt ser for solidt ud til ikke at være bærende. Samtidigt byggede man jo lidt anderledes før i tiden (huset er fra 1909, tegningerne er fra 1937)...
Kan jeg på nogen måde finde ud af, om væggen er bærende? Hvis den viser sig at være bærende, vil jeg naturligvis kontakte en bygningsingeniør, der kan regne på det! Væggen det gælder er rødprikket.



Langs det forhøjede vægliv er der en liggende bjælke med bolte på ujævnt mellemrum. På den anden side af rummet findes denne løsning ikke, men det ser mere "normalt" ud der... Mistænker, at denne løsning sætter kæppe i hjulene for projekt bygge kvist. Kvist findes i dag præcis lige overfor, se tegning. Måske bliver det et tagvindue i stedet...


Min internetforbindelse driller lidt engang imellem i kortere perioder, så nogle gange kan billederne ovenfor desværre drille. Det skulle dog ikke være mere end et minut eller to ad gangen!
Tak på forhånd!
/Klas
Kan jeg på nogen måde finde ud af, om væggen er bærende? Hvis den viser sig at være bærende, vil jeg naturligvis kontakte en bygningsingeniør, der kan regne på det! Væggen det gælder er rødprikket.



Langs det forhøjede vægliv er der en liggende bjælke med bolte på ujævnt mellemrum. På den anden side af rummet findes denne løsning ikke, men det ser mere "normalt" ud der... Mistænker, at denne løsning sætter kæppe i hjulene for projekt bygge kvist. Kvist findes i dag præcis lige overfor, se tegning. Måske bliver det et tagvindue i stedet...


Min internetforbindelse driller lidt engang imellem i kortere perioder, så nogle gange kan billederne ovenfor desværre drille. Det skulle dog ikke være mere end et minut eller to ad gangen!
Tak på forhånd!
/Klas
Havde lige en bygningsingeniør hjemme på besøg, som konstaterede, at væggen ikke har nogen bærende funktion 
Ledte lidt i De Gule Sider og fandt en, der kun boede 500 meter væk. Ville ikke engang have en kop kaffe for hjælpen, i hvert fald en meget venlig ældre gentleman
/Klas
Ledte lidt i De Gule Sider og fandt en, der kun boede 500 meter væk. Ville ikke engang have en kop kaffe for hjælpen, i hvert fald en meget venlig ældre gentleman
/Klas
Det så virkelig ud til at være grovere regler... men hvis man kigger en etage nedenunder, ser man ingen væg samme sted, så det kan ikke være bærende.
Hvilken teori havde byggkonstruktøren...? eller sagde han nej, så snart han kom ind i rummet?
Mvh me
Hvilken teori havde byggkonstruktøren...? eller sagde han nej, så snart han kom ind i rummet?
Mvh me
Klik her for at svare