Sidder og spekulerer over dilemmaet med badeværelset på nederste plan/Kælder (75% under jorden) og i betragtning af, hvor skæve væggene er, var min plan at montere 70-reglar på væggene for at skjule el samt VA.
Der er altid en risiko for tilskydende fugt fra væggene, og bekymringen for at det skal mugne bagved er en faktor.
Hvis man monterer med 70mm stålregel cc45 for at rette væggene op og afslutter med en Farmacell fibergips, som er godkendt til vådrum i ét lag - Bør det berolige mig? Andre fornuftige løsninger?
K-Plyfa og Kartonggips? Måske vådrumsgips i Vådzon 1.
Dobbelt kartonggips?
Formplyfa og kartonggips?

Den ene nabo valgte at pudse væggene om, en anden fik LUX elementer sat på væggene før overfladebehandling.

Forudsætningerne:
- Drænet Isodrän 200mm yderside (2013)
- Vægkonstruktion: Puds/Betonhulsten/Träulit/Puds.
- Gulvkonstruktion: 200mm Cellplast/Plade med armering og vandbåren gulvvarme (kommende).

Reglerne for badeværelser i kældre siger, at man kun skal have tæthedsbehandling i vådzon 1 samt omkring afløb, og det er min plan.

Ser man i øvrigt huset, er der en del specialløsninger. Pejsestuen var monteret med 45 træ direkte mod ydervæg efterfulgt af isolering og kartonggips og har siddet i over 20 år - ved nedrivning viste det ingen tegn på angreb. Før dræning desuden.
Depot kælder er beklædt med 22spont efterfulgt af spånplade, og der har jeg skåret en firkant mod gulvet for at kontrollere tilstanden og ser ingen angreb på hverken spont eller spån, ser som nyt ud.
Badeværelset er i dag monteret med ca60mm mod ydervæg og isoleret ligeså, efterfulgt af kartonggips. Har kun revet mindre områder for tilgængelighed og ændringer, intet i direkte nærhed til den nuværende bruser, men ikke set den mindste antydning til angreb på træmateriale, isolering eller plader.

Hvordan pokker skal jeg bygge badeværelset uden at pudse alle vægge rette før flisebelægning?

At badeværelset bliver mindre med reglar er et ikke-problem, da det er ret stort med ca. 13kvm, og det er allerede udacelleret, så det ville blive et par centimeter mindre simpelthen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.