Hej,

Vi bor i et 70'er hus med kold loft, hvor der ligger guldfiber mellem hver tagspær på følgende måde:

wPVObpn.jpg

Jeg har været oppe et par gange for mindre opgaver, og elektrikeren har også kravlet rundt der. Det er virkelig ikke sjovt at komme til længst ude mod tagfoden, når man ikke har noget godt at gå på. I midten af gangen har vi godt nok plader sporadisk, som er forstærkede på undersiden med bjælker, d.v.s. ret tunge at flytte rundt.

Spørgsmålet er, hvad der er praktisk at have her, det skal kunne klare vægten, når de ligger over 2 tagspær, men gerne ikke være alt for tunge og besværlige at flytte rundt.

Så kan jeg benytte lejligheden til at spørge, hvordan man gør, når man skal udføre arbejde under disse guldfibertæpper? Indtil videre har jeg skåret dem op, hvor arbejdet er (2 steder), hvilket ikke føles godt eller optimalt. Det lyder så enkelt at bare rulle dem sammen og rulle dem ud igen, men det er frygteligt svært at komme til, og at rulle dem ud og lægge dem pænt længst ude i tagfoden føles mere eller mindre umuligt, sådan som det ser ud nu. Jeg har alligevel hængt i tagspærene et godt stykke ud.

Jeg ville købe et par 45x195 reglar og skære dem i passende længde (hvis du har cc 120, måske ca. 140 cm er godt, eller hvis man vil spænde over to og har plads til at håndtere det, så er vel ca. 260 passende) så kan man flytte dem derhen, hvor man arbejder i øjeblikket...

/K

• Synes
snowjim
  • Laddar…
S
Almindelige regler, dvs. ikke trykimprægneret.

• Synes
snowjim og 1 anden
  • Laddar…
Præcis, og som sinuslinus siger: Ej trykimpregnerede men almindelige.
Trykimpregnerede indeholder kemikalier som er unødvendige at have, hvis man ikke bygger terrasse osv. - desuden kan de lugte indendørs...

/K

• Synes
snowjim
  • Laddar…
Tak! Kan dette være tilstrækkeligt, selv for håndværkere som skal komme ind og udføre arbejde, fx elarbejde og lignende?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.