Jeg skulle rive en bærende væg på ca. 5 m i mit hus, og beregnede på limtræsbjælke og fandt ud af, at den ville blive alt for høj, derfor blev det en stålbjælke i stedet og ikke hvilken som helst, men en HEB 180 på ca. 260 kg!!!!! Først ville jeg samle en gruppe personer og gøre det med håndkraft, men efter at have følt på bjælken, kom min ven, som også er betonborer, på, at vi kunne bruge en alplift! Og tak og lov, at vi gjorde det
, det ville ellers være blevet lidt tungt ;D
Så det er et tip til jer, der vil smide en stålbjælke op!
Nedenfor kommer billeder, obs at installationen endnu ikke er afsluttet, dette er begyndelsen på vores nye køkken
MVH/ Dadde
Så det er et tip til jer, der vil smide en stålbjælke op!
Nedenfor kommer billeder, obs at installationen endnu ikke er afsluttet, dette er begyndelsen på vores nye køkken
MVH/ Dadde
Du var smartere end mig 
Vi bestilte en HEA 240 på ca. 440kg, som skulle op til 285cm i overkant.
Vi var 12 stykker, der løftede og lagde den på støtter, som vi havde bygget undervejs.
Det tog fem timer, fire familiepizzaer og et uendeligt antal sodavand og bandeord, før den var på plads. Men det ser godt ud nu
/ Fredrik
Vi bestilte en HEA 240 på ca. 440kg, som skulle op til 285cm i overkant.
Vi var 12 stykker, der løftede og lagde den på støtter, som vi havde bygget undervejs.
Det tog fem timer, fire familiepizzaer og et uendeligt antal sodavand og bandeord, før den var på plads. Men det ser godt ud nu
/ Fredrik
Klik her for at svare