Jeg vil købe kraftigere armeringsjern typ 20 mm og opad 30 - 40 går også fint.
Vi skal bygge en pergola af dette.
Jeg har været rundt og kigget, men det ser ud til at være svært at få fat i kraftigere og til en rimelig pris.
Det jeg har brug for er 6 stk. 3 meter lange, og som sagt 20 mm eller opad.

//Mikael

Hej

Tag til nærmeste bro eller tunnelbyggeri og spørg pænt. Tag kage med...

mv Wasa

Har du nogen idé om, hvad en sådan stang vejer, og nogen kunne måske gætte på 10 kr kiloet.
Jeg var lige ude og prøve at løfte en 25 mm stålaksel.

Kan du ikke forestille dig et svejset stålrør, hvis du tinner vasker det, så er det rustbrunt til næste år. Og det vejer en brøkdel og "er nemt at få fat i"

Protte

Skrotfirma skulle jeg tjekke hos. Men er enig med prototypen, det der bliver jo tungt som fanden, og det er nok med 10 mm for at det skal holde livet ud.

Man kan jo blive erstatningsansvarlig, hvis noget sådant drøser i hovedet på nogen.
Det, der findes hos skrotfirmaerne, er ofte så kroget og skævt, at det ikke går at få styr på det.

Protte

Tanken var jo, at det skulle være rustent med det samme...
Det er kun stolperne, som jeg vil have i kraftig armering.
Selve rammen tænkte jeg at lave af 12 mm armeringsjern.
//Mikael

Helt rengjort stål ruster (desværre) alt for hurtigt, og du kan fremskynde det hele med lidt saltvand og svedige fingeraftryk. Ruster gør det, vær så sikker.

Protte

Mikael_L
Jeg er enig, køb rør i stedet hos en virksomhed der sælger handelsstål.
Så bukker du armeringsjernene som skal være "tag" og stikker enderne af disse ned i rørene.
Vælger du de rigtige dimensioner, kan du sikkert få 3 armeringsjern i hver rørende, hvilket giver en god mulighed for hurtigt og enkelt at bygge en gitterstruktur.

Jeg er taknemmelig for jeres idéer, men desværre er det ikke mig, der bestemmer, hvordan pergolaen skal se ud. Hun har set den lavet i bare armeringsjärn på villamessen, og så skal den være i armeringsjärn...

Så er det hende, der også skal være med til at løfte, den eneste forskel er, at armering egentlig er kamjern, i valsningen bliver der riller både på langs og på tværs, men forsøg at overse det.

Forsøg at finde nogen, der har forsømt opbevaringen af rør, så de er rustne.

Protte

Hej,

Jeg fandt 20mm armering på www.armeringdirekt.se
Tjek med dem, de har fast fragt på 799kr.

mvh
Tasso

Behøver armeringsstål i dimensionen 28-30 mm, har indset at det ikke er det letteste at få fat på.

Behøver kun ca. 2-3 længder á 120 cm. Men kan selvfølgelig købe en fuldlængde og skære selv.

Vægten vurderer jeg til 5kg/m, så ~30kg på en fuldlængde hvilket er helt håndterbart... men hvor får jeg fat på det i Stockholmsområdet?

Bromma Stål brommastal.se kanske
Bor du i syd så kanske Bygma Tegelförsäljning i Högdalen industriområde kan klare det.

Fandt en virksomhed i Nacka med lagerførte armeringsjern op til 25mm. Ingen mindste bestilling og de kapper frit efter ens ønsker.

Söderströms Järn http://sjmab.se/

• Synes
corre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.