Hej

Vi har et hus fra ’84 som vi flyttede ind i 2012 og altid haft en luftfugtighed på omkring 70-75% i krybekælderen og endda højere i kortere perioder om sommeren, om vinteren er den dog lidt lavere.
Vi har udført fugtkontroller i bunden som holder 9-10%, så der er ingen problemer. Vi har også lagt byggplastik i bunden.
Mit spørgsmål er, om man stadig skulle have brug for at installere en affugter i krybekælderen, eller om det er unødvendigt, da det ikke er blevet værre til dags dato, eller hvad bør man gøre i denne kælder?
Jeg har vedhæftet lidt billeder.

• Revne og rustplet på betonbjælke i krybekælder.
  • Rustpletter på en betonstruktur i en krybekælder fra 1984, der viser tegn på fugtproblemer som diskuteret i forummet.
  • Under krybekælderen i et hus fra 1984 med betonvægge og byggplast lagt på jorden, viser mulig fugtsektion.
  • Rustne pletter på beton i krybekælder fra et hus fra 1984, muligvis på grund af høj luftfugtighed, diskuteret i en online tråd om fugtproblemer.
Hele personligt ville jeg ikke have bekymret mig det mindste om det. Tja. Sandsynligvis ville jeg have kravlet ind og rustbeskyttet de blotlagte armeringsjern. Formentlig med undervognsmassa eller lignende, ikke fordi jeg tror det ville være nødvendigt, men fordi jeg ikke ville kunne lade være 😀.

• Synes
Janala55
  • Laddar…
Intet Intet sagde:
Högat personligen ville jeg ikke have bekymret mig det mindste om det. Nja. Sandsynligvis ville jeg have krøbet ind og rustbeskyttet de blotlagte armeringsjern. Passende med undervognsmasse eller lignende ikke fordi jeg tror det ville være nødvendigt, men fordi jeg ikke ville kunne lade være 😀.
Hehe jeg forstår. Tænker også, at hvis der ikke er sket mere på over 40 år, så føles det måske lidt overkill.

• Synes
Intet
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.