8,725 læst ·
21 svar
9k læst
21 svar
Apparatdåser
Har en billigmodel af "Hole in One" med to pigge i stedet for magneter som man trykker gennem pladen og i denne model beskyttes kablerne fra centrumboret. Ikke direkte god af andre grunde, men ingen risiko for at beskadige noget.pbengtsson sagde:Man skruer helst ikke overhovedet, i med magneterne, stil pladen op og tag hul, derefter skrues den. Bliver det forkert er det rimelig nemt at justere hullet med kniv eller rasp. En skrue kan hjælpe nogle gange hvis man arbejder alene. Men er det kabel trukket i dåserne må du være forsigtig, nogle gange må man markere hullet, trække pladen ud og bore færdig.
Er der risiko for at beskadige kablerne i den "rigtige" som fx jula sælger? Dvs at går boret ubeskyttet ind i dåsen?
Jaså, sådan en har jeg købt.myrstack sagde:Har en billighetsmodell af "Hole in One" med to pigge i stedet for magneter, som man trykker gennem pladen, og i denne model beskyttes kablerne fra centreringsboret. Ikke direkte godt af andre grunde, men ingen risiko for at skade noget.
Er der risiko for at beskadige kablerne i den "rigtige", som f.eks. jula sælger? Altså, at går boret ubeskyttet ind i dåsen?
Hvorfor er den ikke god?.
Jeg påstår ikke, at den er god. Jeg spørger, om boret risikerer at skade den FK, som ligger i boksen, hvis du trækker kablerne, før du gipsplader.wanegardh sagde:
Normalt med et hulsav går selve hulsaven uden for boksen eller i mindst tager i kanten på denne, hvis du sigter skævt. Men i midten har du jo et centreringsbor, der kan skade kablet, hvis det ikke er beskyttet mod det. Min billige model dækker spidsen på boret, så der er ingen risiko, men jeg overvejer at købe en model med magneter i stedet. Det er irriterende at trykke pigge gennem gips og sigte imellem, og at gøre det på OSB-plader er et helvede.
Klik her for at svare