Jeg overvejer at købe en bog, der hedder hus AMA og findes i årgang 98, men så er der AMA AF i årgang 07, og så fik jeg at vide, at hus AMA kommer ved næste årsskifte som årgang 08.
To spørgsmål til den, der ved:
1. Hvad er forskellen på "hus AMA" og "AMA AF", og hvis det er hus AMA man anvender som generelle retningslinjer for installation, renoveringer og byggeri, er den så ikke blevet opdateret siden 1998?
2. Bør man som simpel håndværker have en form for SS- eller SIS-bog for at aflæse standarder, eller er den mest nødvendig for konstruktører?
To spørgsmål til den, der ved:
1. Hvad er forskellen på "hus AMA" og "AMA AF", og hvis det er hus AMA man anvender som generelle retningslinjer for installation, renoveringer og byggeri, er den så ikke blevet opdateret siden 1998?
2. Bør man som simpel håndværker have en form for SS- eller SIS-bog for at aflæse standarder, eller er den mest nødvendig for konstruktører?
AF AMA er noget, man anvender, når man handler op entrepriser på AB eller ABT, hvilket man normalt ikke gør som privatperson. AF står for Administrative Forskrifter, og gennem disse regulerer man alt fra, hvordan entreprenøren skal udforme sit tilbud, til hvem der står for almindelige hjælpemidler ved gennemførelse af en entreprise.
Slant på tangenten og postede mit svar, før det var klart.
De Administrative Föreskrifter behandler mao alt, som ikke fremgår af tegninger og beskrivelser etc.
Hus AMA er et hjælpemiddel vedrørende tolerancer, udførelse mm. Så findes der også flere andre AMA; fx Anlægs AMA, Kyl- og El AMA.
De Administrative Föreskrifter behandler mao alt, som ikke fremgår af tegninger og beskrivelser etc.
Hus AMA er et hjælpemiddel vedrørende tolerancer, udførelse mm. Så findes der også flere andre AMA; fx Anlægs AMA, Kyl- og El AMA.
Klik her for at svare