Skal begynde at sætte bærelinjer op i min terrassebygning i forskellige niveauer fra 1,5m ned til 0,5m.
Planen var at skruesamle 2 stk 45x95 og save det ene kortere for at stille bærelinje på og fastgøre i det andet.
Men der findes kun NTR AB 45x95, medmindre man specialbestiller. Som jeg forstår, skal man bruge NTR A til rammen på en terrasse.
Vil det blive et problem at bruge NTR AB som stolper, og skal jeg specialbestille eller anvende almindelig 95x95 og udskære?
Hvordan har I andre gjort, der har brugt 45x95 som stolper?
 
Har gjort præcis sådan, plintgrund, med et stykke syllpapp mellem træ og plint.
Skal du stille stolperne på fx plader, stil stolpen på en liggende regel for at beskytte endetræ.
 
Mazen Mazen sagde:
Har gjort precis så, plintgrund, med et stykke syllpapp mellem træ og plint.
Skal du stille stolperne på fx fliser, stil stolpen på en liggende regel for at beskytte endetræet.
Plintgrund her også. Men har du brugt 2 stk 45x95 som stolpe? Er jo meget mere praktisk end at udskære en 95 stolpe. Men ser ud til kun at findes ntr ab 45x95.
 
D DanneH sagde:
Plintgrund her også. Men har du brugt 2 stk 45x95 som stolpe? Er jo meget mere bekvemt end at skære ud en 95 stolpe. Men ser kun ud til at findes ntr ab 45x95.
Jeg har gjort det samme som du tænker, NTR AB er ikke noget problem da det er over jorden.
Vigtigere at reglen er C24 klassificeret for at klare konstruktionen..
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/45x95-impr-hyvlat-c24-ab-4-2m-882204509542
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.