Skal begynde at sætte bærelinjer op i min terrassebygning i forskellige niveauer fra 1,5m ned til 0,5m.
Planen var at skruesamle 2 stk 45x95 og save det ene kortere for at stille bærelinje på og fastgøre i det andet.
Men der findes kun NTR AB 45x95, medmindre man specialbestiller. Som jeg forstår, skal man bruge NTR A til rammen på en terrasse.
Vil det blive et problem at bruge NTR AB som stolper, og skal jeg specialbestille eller anvende almindelig 95x95 og udskære?
Hvordan har I andre gjort, der har brugt 45x95 som stolper?
Planen var at skruesamle 2 stk 45x95 og save det ene kortere for at stille bærelinje på og fastgøre i det andet.
Men der findes kun NTR AB 45x95, medmindre man specialbestiller. Som jeg forstår, skal man bruge NTR A til rammen på en terrasse.
Vil det blive et problem at bruge NTR AB som stolper, og skal jeg specialbestille eller anvende almindelig 95x95 og udskære?
Hvordan har I andre gjort, der har brugt 45x95 som stolper?
Plintgrund her også. Men har du brugt 2 stk 45x95 som stolpe? Er jo meget mere praktisk end at udskære en 95 stolpe. Men ser ud til kun at findes ntr ab 45x95.Mazen sagde:
Jeg har gjort det samme som du tænker, NTR AB er ikke noget problem da det er over jorden.D DanneH sagde:
Vigtigere at reglen er C24 klassificeret for at klare konstruktionen..
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/45x95-impr-hyvlat-c24-ab-4-2m-882204509542
Klik her for at svare