Vi flyttede til et rækkehus for et år siden. Vi har været travlt optaget med renovering indvendigt og har ikke bekymret os om ydersiden (endnu). Vores nabo fik bygget en større terrasse/veranda sidste sommer. Nu til foråret har skillevæggen mellem os løsnet sig fra facaden og hælder mod os. Naboen har fastgjort et reb for at den ikke skal falde mod os.
Gelænderet på deres terrasse er fastskruet i skillevæggen med 23 skruer (!!) og er afhængig af støtte. Det føles ikke som om gelænderet på naboens side er tilstrækkeligt stabilt bygget til at klare sig på egne ben.
Jeg undrer mig om det er sådan, man normalt bygger? Sætninger, der sker på den nye terrasse, vil direkte påvirke skillevæggen (som nu sidder 5 cm fra facadevæggen). Jeg ville gerne have set, at gelænderet og skillevæggen ikke sad sammen.
Modtager gerne feedback
Gelænderet på deres terrasse er fastskruet i skillevæggen med 23 skruer (!!) og er afhængig af støtte. Det føles ikke som om gelænderet på naboens side er tilstrækkeligt stabilt bygget til at klare sig på egne ben.
Jeg undrer mig om det er sådan, man normalt bygger? Sætninger, der sker på den nye terrasse, vil direkte påvirke skillevæggen (som nu sidder 5 cm fra facadevæggen). Jeg ville gerne have set, at gelænderet og skillevæggen ikke sad sammen.
Modtager gerne feedback
Düsseldorff
Bygningsbevarer
· Bromma
· 3 130 indlæg
Düsseldorff
Bygningsbevarer
- Bromma
- 3,130 indlæg
Nja, man plejer ikke at skrue en skillevæg fast med 23 skruer i facaden. Det var jo dumt, men det kan fikses. I øvrigt ser det jo håndværksmæssigt ok ud. Men for pokker, hvor er det grimt. En rigtig alfons-helikopter.
Tak for svar! Deres rækværk sidder med 23 skruer i skillevæggen. Skillevæggen står uden support mod facaden nu 
Burde man bede dem skrue rækværket løs fra skillevæggen? Og derefter fastgøre skillevæggen til facaden igen?
Eller lade alt sidde sammen. Det føles spontant som om det vil blive mere problem, hvis det sidder sammen som det gør nu.
Burde man bede dem skrue rækværket løs fra skillevæggen? Og derefter fastgøre skillevæggen til facaden igen?
Eller lade alt sidde sammen. Det føles spontant som om det vil blive mere problem, hvis det sidder sammen som det gør nu.
Er det ikke bedre at tale med naboen og bede dem udbedre problemet.C chokonanana sagde:Tak for svar! Deres rækværk sidder med 23 skruer i skillevæggen. Skillevæggen står uden support mod facaden nu
Eller lade alt sidde sammen. Det føles spontant som om, at der vil opstå flere problemer, hvis det sidder sammen som nu.
Hvordan de gør er vel deres problem.
Hvis du siger, hvordan de skal gøre det, kan de måske få den idé at skubbe problemet over på dig, hvis det opstår igen....
Det er planen. Ville bare have lidt kød på benene. De kom til mig for nogle dage siden og sagde, at væggen sidder løst. Inden da vidste vi intet. Jeg sagde, at jeg ville kigge på den, og der står vi nu.wildeside sagde:
Düsseldorff
Bygningsbevarer
· Bromma
· 3 130 indlæg
Düsseldorff
Bygningsbevarer
- Bromma
- 3,130 indlæg
Ok, da misforstod jeg. Men det er jo hvor enkelt som helst at løse. Skru fast skillevæggen i facaden. Men ikke med 23 skruer. Tre eller fire med tilstrækkelig dimension bør række.C chokonanana sagde:
Klik her for at svare