Vi flyttede til et rækkehus for et år siden. Vi har været travlt optaget med renovering indvendigt og har ikke bekymret os om ydersiden (endnu). Vores nabo fik bygget en større terrasse/veranda sidste sommer. Nu til foråret har skillevæggen mellem os løsnet sig fra facaden og hælder mod os. Naboen har fastgjort et reb for at den ikke skal falde mod os.

Gelænderet på deres terrasse er fastskruet i skillevæggen med 23 skruer (!!) og er afhængig af støtte. Det føles ikke som om gelænderet på naboens side er tilstrækkeligt stabilt bygget til at klare sig på egne ben.

Jeg undrer mig om det er sådan, man normalt bygger? Sætninger, der sker på den nye terrasse, vil direkte påvirke skillevæggen (som nu sidder 5 cm fra facadevæggen). Jeg ville gerne have set, at gelænderet og skillevæggen ikke sad sammen.

Modtager gerne feedback :)

• Grå træterrasse med skillevæg, der hælder mod huset, understøttet af reb. Grænsehegn er fastgjort med flere skruer, ses fra oven.
  • En sort træskillevæg mellem to altaner, der hælder mod kameraet og er sikret med et reb, ses fastgjort til en husfacade.
  • Sort træskillevæg ved husfacade, let adskilt fra væggen, viser ustabil konstruktion. Rude i husvæg ved siden af den skråtstående væg.
  • Grå træskillevæg ved terrasse; fastgjort med over 20 skruer, set fra siden. Hyndeboks i kurvet design på træterrassegulv.
  • En skæv skillevæg mellem to terrasser, holdt oppe af et reb, fastgjort til en altan, med sort husfacade i baggrunden.
  • Træterrasse med høj rektangulær skillevæg og tilstødende trapper på husfacade. Fodbold på gulvet. Sollys skaber skygger på terrassen.
  • Grå terrasse med træbjælker set fra undersiden. Skillevæg løsnet fra facaden, holdt op med reb. Grønt græs og skrånende jord under.
Düsseldorff
Nja, man plejer ikke at skrue en skillevæg fast med 23 skruer i facaden. Det var jo dumt, men det kan fikses. I øvrigt ser det jo håndværksmæssigt ok ud. Men for pokker, hvor er det grimt. En rigtig alfons-helikopter.

• Synes
Dilato
  • Laddar…
Tak for svar! Deres rækværk sidder med 23 skruer i skillevæggen. Skillevæggen står uden support mod facaden nu :sweat:

Burde man bede dem skrue rækværket løs fra skillevæggen? Og derefter fastgøre skillevæggen til facaden igen?
Eller lade alt sidde sammen. Det føles spontant som om det vil blive mere problem, hvis det sidder sammen som det gør nu.

wildeside
C chokonanana sagde:
Tak for svar! Deres rækværk sidder med 23 skruer i skillevæggen. Skillevæggen står uden support mod facaden nu :sweat:

Burde man bede dem skrue rækværket løs fra skillevæggen? Og derefter fastgøre skillevæggen til facaden igen?
Eller lade alt sidde sammen. Det føles spontant som om, at der vil opstå flere problemer, hvis det sidder sammen som nu.
Er det ikke bedre at tale med naboen og bede dem udbedre problemet.
Hvordan de gør er vel deres problem.
Hvis du siger, hvordan de skal gøre det, kan de måske få den idé at skubbe problemet over på dig, hvis det opstår igen....

wildeside wildeside sagde:
Er det ikke bedre at tale med naboen og bede dem om at løse problemet.
Hvordan de gør er vel deres problem.
Hvis du siger hvordan de skal gøre det, kan de måske få den ide, at kaste problemet over til dig, hvis det opstår igen....
Det er planen. Ville bare have lidt kød på benene. De kom til mig for nogle dage siden og sagde, at væggen sidder løst. Inden da vidste vi intet. Jeg sagde, at jeg ville kigge på den, og der står vi nu.

Düsseldorff
C chokonanana sagde:
Det er planen. Ville bare have lidt kødt på benene. De kom til mig for nogle dage siden og sagde at væggen sidder løst. Inden da vidste vi intet. Jeg sagde at jeg ville kigge på den og der står vi nu.
Ok, da misforstod jeg. Men det er jo hvor enkelt som helst at løse. Skru fast skillevæggen i facaden. Men ikke med 23 skruer. Tre eller fire med tilstrækkelig dimension bør række.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.