Har bygget en terrasse ovenpå garagen (som sidder sammen med huset). Rækværket blev lavet med enkle "skärgårdskryss" og min tanke var at sætte glas eller plexiglas på indersiden, så mine børn 1 og 4 år kan rende rundt der uden at man behøver at ansætte en livvagt til dem.
Er der nogen der har gjort noget lignende og har nogle tips og omtrentlige priser på, hvad denne løsning ville koste?
Jeg har ca.15 meter rækværk, der er i normal højde.
Er der nogen der har gjort noget lignende og har nogle tips og omtrentlige priser på, hvad denne løsning ville koste?
Jeg har ca.15 meter rækværk, der er i normal højde.
Jeg er ved at se på rækværk indendørs, men jeg tænker på at satse på hærdet glas. Jeg tror ikke, det bliver specielt meget dyrere - og i dit tilfælde vil det være mere fornuftigt, da plast har en tendens til at blive træt ret hurtigt udendørs.
For at vende tilbage til alvoren.
Jeg har tænkt på at lave/købe et gelænder med hærdet glas indendørs ved en trappe.
I varehuse og gallerier har de nogle gange gelændere med metalstolper, hvor glasset ligger i et spor.
Det ville være meget praktisk at købe disse færdige stolper og forhåbentlig med valgfri bredde på glasset.
Er der nogen, der ved, hvor man kan købe disse?
Jeg har også overvejet at fræse spor i træstolper og lade den lokale glarmester skære hærdet glas til.
Det bliver nok billigst, men det gælder om at forankre stolperne ordentligt, så det hele ikke falder sammen, hvis nogen læner sig mod gelænderet.
//Stocken
Jeg har tænkt på at lave/købe et gelænder med hærdet glas indendørs ved en trappe.
I varehuse og gallerier har de nogle gange gelændere med metalstolper, hvor glasset ligger i et spor.
Det ville være meget praktisk at købe disse færdige stolper og forhåbentlig med valgfri bredde på glasset.
Er der nogen, der ved, hvor man kan købe disse?
Jeg har også overvejet at fræse spor i træstolper og lade den lokale glarmester skære hærdet glas til.
Det bliver nok billigst, men det gælder om at forankre stolperne ordentligt, så det hele ikke falder sammen, hvis nogen læner sig mod gelænderet.
//Stocken
Til vores indvendige rækværk valgte vi lamellglas, lidt dyrere men det holder sammen, så man ikke ryger lige igennem, hvis uheldet skulle være ude. Desuden slipper man for glasskår på underetagen.
Vi bestilte en glarmester og hentede selv fra pilkingon i Skärholmen, både glas og beslag.
Vi bestilte en glarmester og hentede selv fra pilkingon i Skärholmen, både glas og beslag.
4000 inkl. moms for 3 st 1355x675 lamellglas og beslag (12 st).
///Johannabacken
///Johannabacken
Klik her for at svare