optimum
Sidste forår lagde jeg terrassebrædder med knivblad som afstand, ca. 3 mm, og har nu 6-8 mm mellemrum.
Nu lægger jeg nye terrassebrædder på et andet sted uden mellemrum, har efter nogle dage allerede ca. 2 mm mellemrum.
Det bliver sandsynligvis 3-4 mm, hvilket er ok.
De terrassebrædder jeg nu lægger er 119-122 mm. Dem med 119 lader jeg få ca. 1 mm mellemrum, resten 0 mm.

De svenske træspørgs råd er dårlige. 120 mm terrassebrædder skal være kant i kant 126 mm.
De har sandsynligvis aldrig lagt nogle terrassebrædder selv.

R RoBo sagde:
Der er intet, der siger 6 mm uden 126 mm fra kant til kant, oftest er trallen bredere end 120 mm, når den er nyttrykt.
Japp så det nu (y) giver mening, og godt for mig, for min tralle var næsten ved at dryppe, da jeg lagde den. Målte nu for sjov og kant til kant afstanden var 125-126mm for mig på de 6 tralbredder, jeg målte på. Og de blev lagt som sagt drivvåde dikt an mod hinanden.

• Synes
RoBo
  • Laddar…
R RoBo sagde:
Ser sjusket skruvet ud. Derefter er det alt for tæt mellem trallen.
RoBo, på hvilken måde er det sjusket? Kan du præcisere, hvad du mener?

optimum
R RoBo sagde:
Der er intet der siger 6 mm, men 126 mm fra kant til kant, ofte er terrassebrædder bredere end 120 mm når de er nytrykte.
Hvis terrassebrædderne jeg lægger er 120 mm så bliver det 6 mm mellemrum med 126 mm fra kant til kant.
Når det er tørret, bliver det ca. 10 mm mellemrum.

Jeg er i gang med at lægge terrassebrædder i sidste uge og denne uge og lægger kant mod kant.
De første jeg lagde var 120-121 mm, og der har jeg nu ca. 2 mm mellemrum. Det vil øges lidt mere, når terrassebrædderne er helt tørre.
Jo, jeg har målt med skydelære. Relativt jævne i bredden. Måske en, der er en mm smallere i enden, men jeg plejer altid at save enderne lidt af.
Nogle jeg ikke har brugt endnu, er tørret lidt og er 119 mm, så dem lægger jeg med 1-2 mm mellemrum fra starten.

Jeg begik den fejl at lægge terrassebrædder sidste år med knivbladet imellem, ca. 3 mm, og der har jeg reelle mellemrum nu.

Hvis du lægger utrukket terrassebrædder, der er 120 mm brede, og bruger anbefalingen 126 mm kant mod kant, hvor brede mellemrum regner du så med, det bliver, når det er tørt?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.