3,194 læst ·
17 svar
3k læst
17 svar
Aftale med BRF ved nedrivning bærende
Claes Sörmland sagde:
Viktor.J sagde:
Jeg bor øverst på etage 3/3 og ingen laster ovenfra udover evt. sneophobning, det er ydertag direkte over.H hempularen sagde:Jeg synes nok at "aftalen" er i den mildeste ende. Foreningen stoler her på at kommunen skal bestemme niveauet på konstruktionsgrundlag og kontroller. Foreningen har i sin rolle som ejendomsejer en interesse i at sikre dette. Kommunen tillader ofte mangelfulde dokumenter, og intet andet end eget kontrolprogram fra håndværkeren. Det bør man som ejendomsejer ikke nøjes med ved et så risikabelt projekt som dette.
Er det virkelig så risikabelt? Store væg er 260 bred og lille 160.
Forstår at det ikke er noget for hvem som helst, selvfølgelig.
Havde forhåbning om at hele jobbet kunne gøres under 100.000kr, bygningsingeniøren skal ca have 10.000kr for tegning, kan tænke mig slutbesigtigelse lander på 5.000 - 10.000kr men derudover ifølge aftale behov for en KA som ifølge lidt googlen ikke usædvanligt kræver ca 20.000kr. Synes det lyder vildt meget for en relativt lille indgreb set til sin helhed. Men men jeg er jo uerfaren også.
Lugt og lydoverførsel, hvem kontrollerer dette?
Du siger at du er uerfaren og "er det virkelig så risikabelt". Du kan jo spørge dig selv hvorfor de har bygget, som de har, hvis der ikke er så meget belastning? Det er sjældent man overdimensionerer flerfamiliehus for sjov.H Herrman5 sagde:Jeg bor øverst etage 3/3 og ingen belastninger ovenfra udover evt. sne, det er direkte ovenlystag. Er det virkelig så risikabelt? Den store væg er 260 bred og den lille 160.
Forstår at det ikke er noget for hvem som helst amatør selvfølgelig.
Havde håbet at hele arbejdet kunne gøres for under 100.000 kr, bygningsingeniøren skal have ca. 10.000 kr for tegning, kan forestille mig slutbesigtigelse lander på 5.000 - 10.000 kr, men derudover ifølge aftale behøver jeg en KA som ifølge lidt googling ikke usædvanligt kræver ca. 20.000 kr. Synes det lyder vanvittigt meget for et relativt lille indgreb set i sin helhed. Men men jeg er jo også uerfaren.
Lugt og lydoverførsel, hvem kontrollerer dette?
Trin 1 er vel at få en konstruktør til at kigge på arbejdet og udarbejde tegningsmateriale. Derefter ville jeg gå videre med eventuelle ansøgninger, finde entrepriser osv.
At det koster penge er bare at konstatere. Det er det samme for alle.
Lgh på etg. 1 og 2 er i samme udførelse som min på etg. 3.Viktor.J sagde:
Du siger, at du er uerfaren og "er det virkelig så risikofyldt". Du kan jo stille dig selv spørgsmålet, hvorfor de har bygget det, de har bygget, hvis der ikke er så meget belastning? Det er sjældent, man overdimensionerer etageejendomme, fordi det er sjovt.
Trin 1 er vel at få en konstruktør til at kigge på arbejdet og udarbejde tegninger. Derefter ville jeg fortsætte med eventuelle ansøgninger, finde entreprenører osv.
At det koster penge, er bare at konstatere. Det er det samme for alle.
Så hvis jeg stiller mig selv spørgsmålet, tænker jeg, at man dimensionerer for lasterne for lgh i bunden og derefter bruger samme dimensioner hele vejen op for enkelhedens skyld. I stedet for at bygge med nye dimensioner og således ændre øvrige mål i lgh også, lyder unødvendigt kompliceret. Men jeg kan tage fejl. Dette er jo noget, bygningsingeniøren skal afgøre, selvfølgelig. Jeg syntes bare, at "utroligt risikofyldt arbejde" lød lidt voldsomt, men som sagt har jeg sikkert fejl.
Trin 1 er jeg enig i, men jeg ventede med at bestille tegninger, da jeg ikke havde et OK fra brf indtil nu, føltes unødvendigt at smide 10.000 i havet, hvis jeg alligevel ikke har BRF's godkendelse i ryggen først.
Selvfølgelig forstår jeg, det koster det samme for alle.
Man må vel kunne sætte spørgsmålstegn ved prisbilledet for det, ikke sandt?
Senest redigeret:
Klik her for at svare
