Hejsan
Holder på med et projekt som tidligere var her, men tilsyneladende er blevet flyttet til http://forum.byggahus.se/socialt-pro...laegenhet.html
Jeg tænkte nu at kaste ud et spørgsmål/tanke, når det gælder min gavl, hvor jeg havde tænkt at sætte nogle vinduer ind og dermed afbalancere nogle bærende regler på den eksisterende konstruktion. Efter min mening burde dette vel fungere? Forslag, synspunkter?
Holder på med et projekt som tidligere var her, men tilsyneladende er blevet flyttet til http://forum.byggahus.se/socialt-pro...laegenhet.html
Jeg tænkte nu at kaste ud et spørgsmål/tanke, når det gælder min gavl, hvor jeg havde tænkt at sætte nogle vinduer ind og dermed afbalancere nogle bærende regler på den eksisterende konstruktion. Efter min mening burde dette vel fungere? Forslag, synspunkter?
min første tanke er, hvad der er under den nederste bjælke?
afvekslingen i sig ser ud til at fungere, da du flytter kraften nedad.
men du lægger så meget mere vægt i midten af den nederste bjælke
iomed vinduerne, hvilket den ikke har haft før.
/ Linus
afvekslingen i sig ser ud til at fungere, da du flytter kraften nedad.
men du lægger så meget mere vægt i midten af den nederste bjælke
iomed vinduerne, hvilket den ikke har haft før.
/ Linus
Tak for refleksionerne drenge. Jeg kan kort fortælle, at under den nederste regel er der installeret stående tykke bjælker med en afstand af 120 cm. Så der er masser af støtte nedenunder, derfor tegnede jeg ikke det, der var under. Jeg er lige begyndt med gennemførelsen, og jeg er næsten færdig. Det føles som om det fungerer fint og bygningen står stadig.
/Andreas
/Andreas
Hvilken funktion var det tænkt at skråstiverne ved loftporten skulle have, i det gamle udførelse?
Denne sidestabilisering forsvinder i hvert fald i det nye forslag...
Men det er ikke sikkert at der var nogle direkte grunde til stiverne heller, nogle gange bygges det på visse måder for at det "skal være sådan" eller for "så bliver det pænt" ...
Denne sidestabilisering forsvinder i hvert fald i det nye forslag...
Men det er ikke sikkert at der var nogle direkte grunde til stiverne heller, nogle gange bygges det på visse måder for at det "skal være sådan" eller for "så bliver det pænt" ...
Klik her for at svare