Jeg har spær af W type som har cc 120cm. underlægger, 45 x 170, er skarvet på midten med en bræt (20) på hver side og masser af søm i 4 grupper.
Med denne skarvbræt kan der ikke være plads til en ny fin isoleret loftslem med stige.
Og lige her er cc 119 cm
Billedet er ikke der, hvor lemmen skal sidde, men viser bedre, hvordan skarven ser ud.
Jeg ville have brug for at fjerne brættet på den ene side, i det mindste halvdelen, men det vil reducere trækstyrken i underlæggeren med 25%, hvis man ser på antallet af søm.
Er det et problem?
Hvor mange søm er nødvendige?
De sømplader der findes i bygningen er ikke specielt lange.
Nogle alternativer:
søm mere fast på den rigtige korte længde,
sætte nogle gennemgående bult,
båndjern, eller
et langt fladjern?
Det havde jo været rart at slippe for at fjerne alle gamle søm, bare sætte noget ekstra på.
Får vel lægge op skamsbilledet også.
Behøvede at få frem netværkskabel, så jeg trak 2 20mm VP-rør ved siden af et eksisterende VP-rør til el... Ikke helt færdigt..., har et "fag" hvor rørene går ned til mediaskabet. Tænkte at lave en kasse og plastre ind.
Og set i bakspejlet, ikke så gennemtænkt placering af rørene, men havde jo allerede et rør til elen.
Ville gerne flytte kortlingen lidt til højre også, eller...ikke... Men så var den nye luge kommet mere midt i korridoren under.