Jonas Persson Jonas Persson sagde:
Antager at det gik ganske godt med denne.
Godt er nok et relativt ord. :) Men jeg har brugt lignende, og de var sikkert nyttige engang, før skruemaskiner blev enhvers første elværktøj. Har nok stadig nogle varianter af disse, men nu ses de nok mere som museumsgenstande end noget, jeg faktisk bruger.

Jonas Persson
Alfredo Alfredo sagde:
Godt er nok et relativt ord. :) Men jeg har brugt lignende, og de var bestemt nyttige engang, før skruetrækkere blev alles første elektriske værktøj. Jeg har nok stadig nogle varianter af disse, men i dag ses de nok mere som museumsgenstande end noget, jeg faktisk bruger.
Tror mange ved ikke, hvad det er for en mærkelig dims. Men det at man trykkede og ikke drejede betød, at det gik lidt bedre. Men næppe for små skruer.

Men næppe for små skruer.
Og heller ikke for "tungdragna". Men taler vi om maskinskruer, der skal "gevindes langt", gik det ret geschwint, hvis nu nogen ved, hvad ordet betyder?

Jonas Persson
Alfredo Alfredo sagde:
Og heller ikke for "tungdrevne". Men taler vi om maskinskruer, der skal "gevindskæres langt", gik det ret geschwint, hvis nu nogen ved, hvad ordet betyder?
Genau(y)

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Tror många inte vet hvad det er for en mærkelig anordning. Men at man trykkede og ikke drejede, betød at det gik lidt bedre. Men næppe for små skruer.
yankee mejsel, spørgsmålet var, hvornår man anvendte dem, om man skulle have fjederen tilbage eller fjerne den

• Synes
Jonas Persson
  • Laddar…
Smør skruerne med træolie eller voks.

S
F fsn sagde:
Der findes en vis betydelig forskel i et hjulleje og en klump zink.
Der er store forskelle også der. Zinkindholdet varierer meget. Hjullejer holder man sig til kendte mærker uanset hvor de sælges. Biltema sælger mange produkter, og alle lever ikke op til standarden, men det meste fungerer aldeles udmærket. Derefter er det op til hver enkelt. Vil man betale dyrt for et tilsvarende produkt, så amen i tabernaklet på det.

S
K Klicka sagde:
Smør skruerne med træolie eller voks.
Fast sæbe går fint.

F
S Stego1 sagde:
Der er store forskelle også der. Zinkindholdet varierer stort. Hjullejer holder man sig til kendte mærker uanset hvor de sælges. Biltema sælger mange produkter og alle holder ikke standarden, men det meste fungerer ganske udmærket. Så er det op til enhver. Vil man betale dyrt for et tilsvarende produkt, så amen i kirken for det.

Men generelt hvad angår bildele så anbefaler jeg de Tyske web-sælgere (som findes på svensk) hvor man køber rigtige produkter til lidt under Biltema-priser. Udvalget er overlegen, det er bare det, at man skal være forberedt på 3-4 dages leveringstid og dække 17-20€ i fragt. DER HAR DU BEDRE PRODUKTER TIL BETYDELIGT BEDRE PRIS.

• Synes
1
  • Laddar…
F fsn sagde:
Men generelt hvad angår bildelar så anbefaler jeg de Tyske websælgere (som findes på svensk) hvor man køber rigtige produkter til lige under Biltemapriser. Udvalget er overlegen, det er bare det, at man skal være forberedt på 3-4 dages leveringstid og dække op for 17-20€ i fragt. dÄR HAR DU BEDRE PRODUKTER TIL BETYDELIGT BEDRE PRIS.
Jeg handler fra forskellige Tyske sider, men der er også svenske sider der er svinebillige og leverer fra lager i Eu eller herhjemme. Det jeg har lagt mærke til er, at det ofte er samme fabrik der laver både Autodoc og Biltemas ting fx. Jeg finder det billigste for dagen på alle de sider jeg kender, så lægger jeg det billigste i indkøbskurven, som jeg har åben i browseren og venter et par dage, eftersom de hele tiden læser cookies og sender tilbud hejvildt. Nu senest for en uge siden gjorde jeg et sindssygt kup på en ny turbo til min bil. Jeg ledte på siderne og så slog jeg til direkte fordi den kostede 2500kr, og da jeg købte den, ændrede prisen sig til 4500kr, så den steg 2000 kr 1 sekund efter at jeg købte den. Jer som jager priser osv. skal absolut gøre som jeg og lede, google gerne også - det gjorde jeg på olien til bilen og det blev 500kr i stedet for 1050kr, og det var på en svensk side som ikke findes som fysisk butik, men kun arbejder med netsalg. Som en tidligere har skrevet, så må man jo vente en dag eller 2-3, men det synes jeg, man kan gøre alligevel, hvis man handler på mærkesælgende eller en af de større bildelsbutikkerne, da de har utroligt dårlig lagerbeholdning på ikke-forbrugsdele som filter og tændrør osv. men det ved man for øvrigt nogenlunde hvornår man har brug for, så der kan man spare masser fx mit filter til automatgearet koster lige over 300kr på Mekonomen, og jeg betalte 86kr hos Autodoc og det fandtes for 188 på Skruvat.se. Biltema køber jeg ikke filter på længere, så der så jeg ikke engang, men så nu og de har ikke det filter og de andre filter er dobbelt så dyre end mit "Tyskpris".

Så til det egentlige spørgsmål fra begyndelsen angående skruen, så synes jeg, at den er middelmådig i bedste fald, men virker til at være svingende i kvalitet, hvis man læser her i tråden, men der er mange skrue-mærker som er dårlige og ikke burde sælges, selvom de vil forespejle, at det er mærkevarer med en vanvittig prisseddel. Så jeg handler mit på Proffsprodukter.se til Sveriges billigste priser siger de, og jeg har ikke fundet noget billigere, som ser ud til at være noget at have. Hvis du knækker deres tralleskruer, gør du noget helt forkert, for de holder garanteret mindst dobbelt hvad de skal kunne klare, og et plus er, at man kan lave mængdebestillinger på forskellige skruer og trække prisen endnu længere ned, dette er godt hvis nabolaget bestiller samtidig og får en palle skruer for en slik. Jeg arbejdede som gulvlægger før, og vi lagde en del tralleskruer dengang og blev tvunget af chefen til at forbore for ikke at flise af ved skruen, og det tog ikke så utrolig lang tid som man måske kunne tro - måske 20% længere, men pænere og det gik desuden smidigere at skrue skæve brædder. Så skal man jo alligevel bruge en skabelon, inden man skruer, så man hele tiden skruer på samme mål i brædderne og i en lige linje. Det værste jeg ved, er når det ser ud som om man har skruet tral med K-Pist skævt og kroget hvordan som helst med flossede flis-opslag ved hver skrue.

S
F fsn sagde:
Men generelt hvad angår bildelar så anbefaler jeg de Tyske websælgere (som findes på svensk) hvor man køber rigtige produkter til lige under Biltemapriser. Udvalget er overlegent, det er bare det at man skal være forberedt på 3-4 dages leveringstid og dække op for 17-20€ i fragt. DER HAR DU BEDRE PRODUKTER TIL VÆSENTLIGT BEDRE PRISER.
Siger ikke imod.

Jeg vil lave en hyldest til årets udgave af Biltemas terrassebræddeskruer.

Jeg satte hele den forrige terrasse med Essve (også tilfreds med de skruer). Fik virkelig god rabat, men den person har skiftet job, og på grund af den udeblevne rabat testede jeg Biltemas.
Ca 2500 skruer blev skruet ned med min Makita slagboremaskine (tilpas tilfredse naboer), og der var godt greb i samtlige skruer, ingen knækkede.
Terrassesæsonen er vel ovre for i år, men hvis der er nogle efternølere uden superrabat, anbefales årsmodel 2021!

• Synes
john.h
  • Laddar…
S
Gizmokvack Gizmokvack sagde:
Jeg vil gerne lave en hyldest til årets udgave af biltemas terrasse skrue.

Jeg satte hele sidste terrasse med Essve (også tilfreds med den skrue). Fik rigtig god rabat, men den person har skiftet job, og på grund af udeblivende rabat testede jeg biltemas.
Ca. 2500 skruer blev skruet ned med min Makita slagboremaskine (tilpas tilfredse naboer) og der var godt greb i samtlige skruer, ingen knækkede.
Terrassesæsonen er vel over for i år, men for dem der ikke har fået superrabat, anbefales årsmodel 2021!
Jeg har sat 2500-3000 stk. af biltemas 4,5 x 55mm terrasse skrue i år, som sælges i 1000-pakning uden et eneste problem. Jeg har dog forboret og brugt almindelig skruemaskine.

Skruet i ca 1500 af Biltemas terrassekruer med Makitas børsteløse slagskruemaskine uden forboring i 28*120 uden problemer. Et dusin af disse var skæve, så kvalitetssorteringen er ikke den bedste. Endnu sidder alle skruer fast, og ingen knækkede ved byggeri. (y)

Off-topic, er der nogen, der har testet Julas "Hard Head" terrassekruer, 500 stk. for 99:-?

Degerlunden Degerlunden sagde:
Skruvat i ca 1500 af Biltemas trallskruv med Makitas børsteløse slagskruetrækker uden forboring i 28*120 uden problemer. Et dusin af disse var skæve, så kvalitetssorteringen er ikke den bedste. Endnu sidder alle skruer fast, og ingen blev knækket ved byggeri. (y)

Off-topic, nogen der har testet Julas "Hard Head" tralleskruv, 500 stk. for 99:-?
Havde længere gevind end Essve, så de trak dårligere for mig. skal du skrue tyndere trall vil de sikkert fungere.

/ATW

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.