155,674 læst ·
317 svar
156k læst
317 svar
Advarsel for Biltemas terrassegulvskruer
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 indlæg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2,838 indlæg
Ville ikke hælde det i den nye bil. Men græsslåmaskinen kan få deres bedre olier.K Krille_90_ sagde:Som sagt oven man vælger hvad man køber på biltema. Terrassekruer til terrasse som er et helvedes arbejde hvis det bliver forkert. Nej næppe, der tilføjer man lidt og får gode skruer fra essve i stedet. Værktøj ja. Motordelar och motorolie nej. Der findes meget gode ting på biltema men man vælger sine køb efter formål. Og jeg siger ikke at deres motorolie eller motordele er dårlige, bare ikke risikoen værd for mig
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 indlæg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2,838 indlæg
Er det kun mig, der ikke kan tåle den skarpe lyd fra en slagnøgle? Ok, nogle kan lide deres høreværn, men med en almindelig maskine er der ikke noget farligt støj, og jeg arbejder hellere uden.Rickard.ag sagde:
Havde en samtale med en *sælger fra en af de store producenter derude om dette *(velklædt stockholmer der rejser rundt og laver reklame for professionelle). Han påstod, at de ikke anbefalede slagskruetrækkere på i princippet alle træskruer og bestemt ikke rustfri uanset tykkelse. Rustfrit skulle være for blødt og hærdet stål kan tilsyneladende ikke lide at blive slået på, men jeg har aldrig fundet nogen klar advarsel mod det.
Hvis man begynder at lede rundt, er det faktisk meget få skruer, hvor slagskruetrækkere faktisk anbefales, betonskruer er en undtagelse, jeg har i hovedet. I øvrigt plejer der kun at stå en anbefalet hastighed, og det kan man tolke, som man vil.
Der er gået mode i at købe maskiner med slagfunktion. Hvad skal man med 150Nm til for at skrue skruer? Til netop tralleskruer bruger jeg min Bosch GSR 12V-35 FC. En lille stærk maskine med god batteritid.
Olier tror jeg ikke er nogen fare ved at købe hos biltema (hvis de har den kvalitetsklassificering man ønsker). Der findes trods alt ret få producenter af olier, og jeg tror ikke, at de ville fuske med kvalitetsklassificeringen.
Kan heller ikke lide lyden, men de har deres fordele. Slagskruetrækkere har en fast plads i mit arbejde, men jeg slider mindst tre skruetrækkere på en slagskruetrækker, så hvilken der oftest bruges, er tydeligt. Hjemme har jeg ingen og savner den ikke.Jonas Persson sagde:
Siden jeg fik min slagskruemaskine, er det næsten kun den, der bliver brugt. Og ja, jeg trives med kåber
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 indlæg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2,838 indlæg
Jeg synes, at jeg ser mange bruge unødvendigt store og tunge maskiner, gerne 18V og masser af kraft. Hvis man kun har én maskine, kan jeg forstå det, men ergonomien lider under unødig vægt.Rickard.ag sagde:
Jo, enig.Jonas Persson sagde:
Har samme syn som du. Er dog værktøjsfetichist, så det bliver meget mærkevarer.
Men jeg tøver ikke med at købe deres bloknøgler eller dele til hylsenøgler. Maskinskruer mm går også an. Har mishandlet deres 45J nedbrydningsmaskine og 10J sds max borehammer i otte år uden at de er gået i stykker.
ESSVE-skrue er dog lidt for overpriset for min smag, selvom det findes i mit sortiment.
Kan godt lide Bacho værktøj og har købt en del, når Jula har haft Black Friday med 50% rabat.
Men når det gælder bloknøgler, er Stahlwille en klar favorit. Ligger perfekt i hånden og har en god profil for at undgå at skære ind i hånden, og så holder de utrolig godt.
Essve har nogle ting, der ikke kan erstattes. (hvad jeg har fundet)
For eksempel deres letbetonskrue, som man fastgør bærende bjælker med. Typisk dem der er 10x185.
Eller konstruktionsskruen, som jeg brugte til limtræsbjælkerne, da jeg byggede udestue.
Typisk den slags...
Nej, ikke billige, men virkelig prisen værd.

QUOTE="Alfredo, post: 4200877, member: 54150"]Dengang: Hvordan pokker kunne folk bruge kærvskruer når der findes krydskruer?
Nu: Hvordan pokker kunne folk bruge krydskruer når der findes torx?[/QUOTE]
Ph2 har sine fordele endnu
skruen sidder fast på bitsen hvis man skal række sig opad og skrue, en torxskrue falder løs oftere og "vobler"
Nu: Hvordan pokker kunne folk bruge krydskruer når der findes torx?[/QUOTE]
Ph2 har sine fordele endnu
G
gone_fishing
Husejer
· Stockholm
· 2 913 indlæg
gone_fishing
Husejer
- Stockholm
- 2,913 indlæg
Forkromet messing TFS, rundet hoved skal det være, det er jo pænt!Alfredo sagde:
Rev mit gamle terrassebræt ned sidste år, ca. 20m2 skruet med kærvskruer og hver skrue forsænket (i hånden?). Mellemrum mellem brædderne ca. 15 mm. Øverste bræt ikke råddent nogen steder selvom det lå direkte på jorden, nederste "regler" lidt råddent. Kreosot behandlet i 60'erne?
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 indlæg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2,838 indlæg
Skruehovedet af amerikaneren Phillips designet til industrien til at smutte ud, når momentet bliver for stort. En levn fra 30'erne, før der fandtes skruetrækkere med moment. JIS er dens moderne modstykke, der ikke slipper.Handyman 1 sagde:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 indlæg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2,838 indlæg
Ph2 har stadig sine fordeleHandyman 1 sagde:
Desværre er JIS ikke tilgængelig, den har det bedste fra Phillips, men ikke dets mangler. Jeg har kun set den som maskinskrue og kun monteret.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 indlæg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2,838 indlæg