155,663 læst ·
317 svar
156k læst
317 svar
Advarsel for Biltemas terrassegulvskruer
S
Stego1
Banlyst
· Vetlanda kommun
· 643 indlæg
Stego1
Banlyst
- Vetlanda kommun
- 643 indlæg
Biltemas ting er for det meste helt udmærkede. Der er selvfølgelig ting af dårligere kvalitet, men det er der overalt. Jeg har f.eks. købt mange båtting, bl.a. offeranoder som koster 25% af prisen hos Volvo Penta forhandlere, som har fungeret mindst lige så godt, om ikke bedre. Jeg undgår gerne den tvivlsomme fornøjelse ved at betale for et "mærke". Valget er op til den enkelte.13th Marine sagde:
Det er det, der er det lumske med Biltema. Nogle gange er det samme mærke som de dyrere alternativer, og nogle gange rent skrammel. Mange virksomheder "brander" deres produkter til forskellige virksomheder, og ligesom Biltema er det en anden, der fremstiller og nogle gange premium og ofte ret dårlig kvalitet.Jonas Persson sagde:
Der er en vis betydelig forskel på en hjulnav og en klump af zink.S Stego1 sagde:Biltemas grejor er for det meste ganske udmærkede. Det findes selvfølgelig ting af dårligere kvalitet, men det gør der overalt. Jeg har f.eks. købt mange bådting der, bl.a. offeranoder som koster 25% af prisen hos Volvo Penta-forhandlerne, som fungerede mindst lige så godt, hvis ikke bedre. Jeg undgår gerne den tvivlsomme fornøjelse at betale for et "mærke". Valget er op til hver enkelt.
Hvordan endte en tråd om trallskruv, med at handle om hjullager???
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 indlæg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2,838 indlæg
Med tanke på at Biltema bare sælger noname eller deres egne mærker må jeg sige, at de har god kvalitet. Samtidig gælder devisen, at du får, hvad du betaler for.optimum sagde:
Det er det, der er lumske med Biltema. Nogle gange er det samme fabrikat som de dyrere alternativer og nogle gange rent skrammel. Mange virksomheder "brandar" deres produkter til forskellige virksomheder, og præcis som Biltema er det nogen anden, der fremstiller, og nogle gange premium og ofte ret så dårlig kvalitet.
Impact driver og terrasseskruer går ikke sammen. Rammer man desuden en knast, går enhver skrue i disse spinkle dimensioner i stykker. Folk skruer for dybt, skævt og sikrer sig ikke, at skruen sidder korrekt på bitsholderen, eller skifter ikke en slidt bit ud eller bruger den rette størrelse.
For mange øl i solen får enhver weekendkriger til at skyde skylden på terrasseskruerne for det dårlige resultat. De løber ind til computeren og klager på Byggahus om, hvor lidt de kan lide Biltema. Måske skulle flere ringe til professionelle og holde sig til øl og grill i stedet.
For mange øl i solen får enhver weekendkriger til at skyde skylden på terrasseskruerne for det dårlige resultat. De løber ind til computeren og klager på Byggahus om, hvor lidt de kan lide Biltema. Måske skulle flere ringe til professionelle og holde sig til øl og grill i stedet.
Havde en samtale med en *sælger fra en af de store producenter derude om dette *(velklædt stockholmer der rejser rundt og laver reklame for professionelle). Han påstod, at de ikke anbefalede slagskruemaskiner til næsten alle træskruer og absolut ikke rustfrie, uanset tykkelse. Rustfrit skulle være for blødt, og hærdet stål kan tilsyneladende ikke lide at blive slået på, men jeg har aldrig fundet nogen klar advarsel mod det.S DanielF sagde:
Hvis man begynder at lede rundt, er der faktisk meget få skruer, hvor slagskruemaskiner faktisk anbefales, betonskruer er en undtagelse, jeg har i hovedet. Ellers plejer der kun at stå en anbefalet hastighed, og det kan man tolke, som man vil.
Jo jeg handler en del der også.Jonas Persson sagde:
Men man må vælge lidt, hvad man køber, og hvad man skal bruge det til.
Skulle dog aldrig købe vitale motordele eller bremsedele der.
Værktøj er f.eks. topnøglesæt rigtig gode.
Nej terrassekruer ville jeg ikke købe der. For meget arbejde, hvis det bliver forkert kvalitet.
Fegar og køber gerne Essve terrassekruer, dyre men skide gode.
Men da jeg laver arbejdet for mig selv, gør det ikke så meget med nogle tusind mere for skruerne.
Som sagt oven man vælger hvad man køber på biltema. Trallskruv til trall som er et jävlar jobb hvis det bliver forkert. Nej næppe da lægger man til lidt og får god skruv fra essve ist. Værktøj ja. Motordele og motorolie nej. Der findes mange gode ting på biltema, men man vælger sine køb efter formål. Og jeg siger ikke, at deres motorolie eller motordele er dårlige, bare ikke værd risikoen for mig.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 indlæg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2,838 indlæg
Har samme syn som dig. Er dog værktøjs fetichist så det bliver meget mærkevarer.optimum sagde:
Jo jeg handler en del der også.
Men man må vælge lidt hvad man køber og hvad man skal bruge det til.
Ville dog aldrig købe vitale motordele eller bremsedele der.
Værktøj er f.eks. topnøglesæt rigtig gode.
Nej terrasse skrue ville jeg ikke købe der. For meget arbejde hvis det bliver forkert kvalitet.
Er forsigtig og køber gerne Essve terrasse skrue, dyrt men pokkers godt.
Men da jeg gør arbejdet for mig selv, gør det ikke så meget med nogle tusind mere for skruen.
Men jeg tøver ikke med at købe deres ringnøgler eller dele til topnøgler. Maskinskruer mm går også hjem. Har mobbet deres 45J nedbrydningshammer og 10J sds max borehammer i otte år uden at de er gået i stykker.
ESSVE-skrue er dog lidt vel overpriset for min smag, selvom det findes i mit sortiment.