H
Jeg har anvendt Biltemas terrassekruer til masser af terrasse. Har et sted en skrue der er knækket, ellers har jeg aldrig haft problemer med dem. Sikkert anvendt 10-15 kasser med terrassekruer med 55 længde og sikkert 20-30 kasser med 75 skruer.

Jonas Persson
Tror I virkelig, at Biltema sælger titusindvis af æsker hvert år, der er så dårlige? Der ville være folkerejsning og trække deres bedømmelse som virksomhed ned.

En dårlig batch eller håndteringsfejl ser jeg som sandsynlig årsag til denne tråd.

Er personligt meget tvivlende over for at trække spinkel skrue med slag, det må i så fald stresse metallet meget og skabe mikrosprækker, der gør, at skruen senere knækker.

J Johan byggare sagde:
Nu begynder årets terrasse-sæson igen, og det første jeg ser på Biltemas hjemmeside er reklame for samme skrue jeg lagde terrasse med for tre år siden.
[billede]
Er der nogen der ved om de har produktudviklet eller om det er det samme skidt som tidligere?
Den skrue du brugte er udgået fra sortimentet, mange varehuse har dog den tilbage.

Havde samme problem og skrev i tråden sidste år tror jeg det var. Biltemas skruv + ny trall 2019 = masse skruv av 2020 :(

F frityreldarn sagde:
Er vel næsten svært at skrue terrassebrædder med så lille hoved i trykimprægneret træ, for meget. Den skal jo kunne trække ned i brædderne
Skruen går jo i stykker med tiden når træet udvider sig, tørrer, udvider sig, tørrer, udvider sig osv.
Jeg vil sømme min med 4" søm. Man skal efterhånden slå dem en gang, så holder det for evigt.

• Synes
Gregga
  • Laddar…
H
Huddingebo Huddingebo sagde:
Skruen går jo af med tiden når træet svulmer, tørrer, svulmer, tørrer, svulmer osv.
Kommer til at sømme min med 4" søm. Man må slå dem en ekstra gang, så holder det for evigt
Har ikke haft det problem.
Al trall rundt om poolen er med biltema skrue og den sidder fast.
Gjort det i 4 år nu.

panelet rundt om et skur har jeg også skruet med trallskrue, sidder som faen.

hele min altan sidder med trallskrue bygget 2015, dog under tag så der bliver det jo ikke vådt.

svigerfar har 2 store træ dæk ude med biltema skrue og ingen skruer der er brækket.
Så jeg har ikke haft det problem.
Men jeg ved også, at man får, hvad man betaler for, og jeg synes, disse har god kvalitet for prisen.

MultiMan
Skruven går jo af med tiden når træet svulmer, tørrer, svulmer, tørrer, svulmer osv.
Jeg kommer til at sømme min med 4" søm. Man skal efter slå dem en gang, så holder det for evigt
Almindelig trådsøm har jo fordelen af at være blød og eftergivende, derfor holder den til næsten hvor meget bevægelse som helst. Alle tralleskruer, jeg har prøvet at klippe af, har været meget hårdere (og sprødere). Det må vel være sådan, for at hovedet skal holde til skruetrækkeren.

Måske er ujævn kvalitet da.
For mig gik hver tiende af, når jeg trak i dem.

H
Tror aldrig jeg har trukket nogen skrue over heller ikke.
Bruger bare almindelig skruemaskine.

Jonas Persson
Har heller ikke knækket nogen på trods af titusindvis indskruede. Men alle er skruet med almindelig skruetrækker, ikke slagboremaskine.

Af disse er ingen knækket senere heller.

S
Jeg mistænker, at en del af disse uheld er udført med en impact driver og ikke en skruemaskine. Og hvis man ser på skruer som 4,2x75mm, bør man indse, at de er betydeligt mindre egnede til deres opgave end 4,2x55. Skruen belastes mere og mere, desto dybere ned i reglen den skal arbejde sig.

Jeg fandt en anden terrasse skrue hos Biltema med dimensionen 4,5x55, der kommer i en pakke med 1000 stk. Jeg vil bruge den til sommer med en almindelig skruemaskine. Vi får se, hvordan det går.

H
Var til biltema nu og købte skruer.
Der er kommet en ny model på deres terrasse skruer nu.
De var ikke gode.
Bittet fik dårligt fat og glider meget let.
Ser ud til at være lavt i bitshullet.
Så deres 75 skruer knækkede jeg flere stykker når jeg drejede dem ind.
Disse var jeg ikke tilfreds med.
4,8-75, sandsynligvis dårlig skarphed så de går trægt i.
Var lidt større hoved på disse så det blev større huller.

optimum
Angående skruv. Der er en vis sammenhæng mellem pris og kvalitet.
Hvem bruger 20.000 kroner på materialer i fyrretræ for at "spare" et par tusinde ved billig skruetrækker?

Jeg bruger altid kvalitetsskruer til fyrretræ, A2 hjemme og A4 ved sommerhuset på Vestkysten. Enkelt 0 problemer.

• Synes
Leif i Skåne og 1 anden
  • Laddar…
optimum optimum sagde:
Angående skrue. Der er en vis forbindelse mellem pris og kvalitet.
Hvem bruger 20.000 kroner på materiale i fyrretræ for at "spare" nogle tusinde kroner på billig skrue?

Jeg bruger altid kvalitetsskrue til fyrretræ, A2 hjemme og A4 ved sommerhuset på Västkusten. Enkelt 0 problem.
A2 og A4 angiver kun, hvor godt skruen modstår korrosion og siger ikke noget om, hvor stærke de er, hvilken trækstyrke de har.

optimum
A2 og A4 angiver kun, hvor godt skruen modstår korrosion og siger intet om, hvor stærke de er, hvilken trækstyrke de har.
De fleste forstår (i det mindste jeg), at A2 er rustfri terrasse skrue og A4 syrefast.

For det er vel terrasse skruer, vi stadig diskuterer?

Findes der nogen hærdet ikke rustfri skrue, der betegnes A2 eller A4?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.