Hej har et hus bygget 74 med kælder.
Har set at det er sprækket lidt i samlingerne her i kælderloftet, så at der var lidt betondamm på gulvet, er det normalt? Ser ud til at tidligere ejer har malet i samlingerne hvilket ikke er gjort i alle rummene.
Ser ud til dette er betonplader som ligger fra ydervæg til ydervæg og at det så er opbygget ovenpå.

• Sprækket loft i kælder med synlige revner mellem betonplader, delvis dækket af maling, som skaller af.
  • Kældertag med synlige revner i samlingerne, betongulv med lidt betonstøv falder ned. Vinduer under loftet.
Det ser ud som om det er etagedæk med blåbetong blokke. Helt normalt at det bevæger sig lidt.

Har det samme i mit hus fra -65. Jeg har lagt malingfugemasse i samlingen og derefter malet, fungerer kanon.

S sandbergarn sagde:
Det ser ud som det er bjælkelag med blåbetong blokke. Helt normalt at det rører sig lidt.

Har det samme i mit hus fra -65. Jeg har lagt malerfugemasse i fugen og derefter malet, fungerer fantastisk.
Blåbetong? Det er vel ikke så godt

Nej det afgiver radon, lav en radonmåling hvis det ikke allerede er gjort.

Jeg havde høj værdi men har løst det med et FTX aggregat så nu ligger det under grænseværdien.

S sandbergarn sagde:
Nej det afgiver radon, lav en radonmåling, hvis det ikke allerede er gjort.

Jeg havde høj værdi, men har løst det med et FTX aggregat, så nu ligger det under grænseværdien.
Tror ikke det er blåbetong, burde stået i besigtigelsen, da jeg købte huset dengang.

BirgitS
R Roobiiiiin sagde:
Tror ikke det er blåbeton, burde have stået i besigtigelsen da jeg købte huset.
Det plejer ikke at stå blåbeton men letbeton (blåbeton er en slags letbeton).

jeg gætter på siporexvalv

BirgitS BirgitS sagde:
Det plejer ikke at stå blåbeton, men letbeton (blåbeton er en slags letbeton).
Sådan ser det ud nærmere, plejer blåbeton ikke at være mere blåt? Huset blev bygget i 75

• Overfladen af betonvæg med tekstur og eksponering, viser mulig blåbeton, usædvanligt ikke blålig nuance.
  • Væg af blåbeton i nærbillede med lydisolering, bygget i 1975. Overfladen ser mere beige end blå ud med sorte rør langs gulvet.
BirgitS
Blåbetong er blålig mørkegrå og ser porøs ud som en vaskesvamp.

• Synes
tergo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Blåbetong er blåligt mørkegråt og ser porøst ud som en svamp.
Ja det jeg har er ikke lysegråt. Men ser ud som en svamp.

• En plet på en væg ligner en tvättsvamp oplyst af en lommelygte. Væggen er ikke lys grå som forventet.
  • En cirkulær lysplet på en murstruktur, med en ujævn overflade der ligner en tvættekamp.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.